۰ نفر

مدیر عامل شرکت کارگزاری بانک‌آینده عنوان کرد:

دو‌چالش بزرگ وزیر اقتصاد دولت دوازدهم در بازار پول و سرمایه/ سازمان بورس در چارچوب اهداف حرکت کرده

۲۸ مرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۳۶
کد خبر: 213043
دو‌چالش بزرگ وزیر اقتصاد دولت دوازدهم در بازار پول و سرمایه/ سازمان بورس در چارچوب اهداف حرکت کرده

یک کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه رونق بازار سرمایه بطور مستقیم به رونق اقتصادی مربوط است، اظهارداشت: به نظر می رسد یکی از راه های ایجاد رونق اقتصادی شناور و آزاد نمودن نرخ ارزها است.

فردین آقا بزرگی در گفتگو با خبرنگار بورس اقتصاد آنلاین یکی از چالش های پیش روی وزیر اقتصاد را  موضوع تغییر روش تامین مالی بنگاه ها از محوریت بازار پول به بازار سرمایه برشمرد و گفت:  این امر مستلزم توسعه زیر ساخت های بازار سرمایه و ایجاد ابزارهای نوین مالی در این بخش است.

مدیرعامل کارگزاری بانک آینده، نحوه ادامه روند انتشار اوراق بدهی از سوی دولت را یکی دیگر از چالش های پیش روی اقتصاد نام برد و افزود: این موضوع که این اوراق کماکان خارج از بورس باید مبادله شوند و یا براساس قانون هرگونه معامله بر روی این اوراق خارج از بورس غیر قانونی خواهد بود.

به اعتقاد آقا بزرگی نکته ای که هم اکنون بطور جدی مورد توجه فعالان در این حوزه قرار نگرفته است، ریسک های معاملات ثانویه بر روی اوراق بدهی است؛ در حقیقت با دستورالعمل های پیش بنی شده مغایرت داشته و به نوعی غیر قانونی است.

 این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: براساس قانون هر گونه معاملات اوراق بهادار پذیرفته شده، خارج از بورس باطل و ملغی الاثر است.

وی با تاکید بر اینکه رونق بازار سرمایه بطور مستقیم  به رونق اقتصادی مربوط است، اظهارداشت:  به نظر می رسد یکی از راه های ایجاد رونق اقتصادی شناور و آزاد نمودن نرخ ارزها است.

آقا بزرگی خاطرنشان کرد: موضوع مهم در مدیریت سازمان بورس  و اوراق بهادار ، تعیین اهداف و برنامه های سازمانی است که خوشبختانه تا این مقطع بدرستی مشخص گردیده و بطور مرتب پیگیری می شود .