۰ نفر

مدیر عامل کارگزاری بانک آینده در گفتگو با اقتصاد آنلاین بررسی کرد:

چشم‌انداز فولادی‌ها و معدنی‌ها در بورس/ پیش‌بینی رشد ۱۲درصدی برای صنعت معدن کشور

۱۸ مرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۴۶
کد خبر: 211094
چشم‌انداز فولادی‌ها و معدنی‌ها در بورس/ پیش‌بینی رشد ۱۲درصدی برای صنعت معدن کشور

آقابزرگی گفت: برخی منابع مطالعاتی پیش بینی می نمایند که از سال 2017 تا سال 2020 میانگین نرخ رشد 12 درصد برای ارزش صنعت معدن شاهد خواهیم بود.

فردین آقا بزرگی در گفتگو با خبرنگار بورس اقتصاد آنلاین در مورد آینده فولادی و معدنی ها گفت: افزایش قیمت های جهانی و کامادیتی طی یک ماه اخیر رشدی پیاپی داشته است .

وی افزود: بعنوان نمونه فولاد هم اکنون سقف 16 ماهه قیمت جهانی خود را به ثبت رسانیده است.

مدیرعامل کارگزاری بانک آینده تصریح کرد: با توجه به وجود احتمال تداوم نسبی روند افزایشی قیمت فلزات، به نظر می رسد بهبود وضعیت عملیاتی و سود و زیانی شرکت های فعال در این حوزه در داخل کشور به تدریج صورت پذیرد و به دلیل حساسیت موجود از حیث احتمال نوسان غیر قابل پیش بینی متاثر از مسایل سیاسی و یا اقتصادی ، بازار به مرور به آن واکنش نشان بدهد .

این کارشناس بازار سرمایه بیان داشت: تقاضای کشورهای اثر گذار بر تقاضا مانند چین و آمریکا و افزایش مصرف فلزات بدلیل انجام پروژه های ساختمانی و عمرانی ، همچنین پوشش بخش عمده ای از تولیدات توسط کشورهایی که خود مصرف کننده همان محصول می باشند باعث ایجاد شکاف بین عرضه و تقاضا شده و احتمال تداوم روند افزایش را بیشتر می نماید.

آقابزرگی خاطرنشان کرد: برخی منابع مطالعاتی پیش بینی می نمایند که از سال 2017 تا سال 2020 میانگین نرخ رشد 12 درصد برای ارزش صنعت معدن شاهد خواهیم بود و نسبت به کاهش 9 درصدی طی دوره 4 ساله قبل بسیار با اهمیت است.