۰ نفر

با تشریح انتظار بازار سرمایه از وزیر اقتصاد عنوان شد:

حذف بروکراسی زائد و تعریف نقش جدید برای سازمان بورس

۱۶ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۱۲
کد خبر: 210531
حذف بروکراسی زائد و تعریف نقش جدید برای سازمان بورس

این کارشناس بازار سرمایه گفته است : سوق دادن سازمان ناظر یا به عبارتی سازمان بورس و اوراق بهادار از وظایف صرف نظارتی و بازرسی به نهادی متشکل و بازارساز و طراح ابزارهای نوین مالی و اقتصادی محسوب می شود.

حسینی پور در گفتگو با خبرنگار بورس اقتصاد آنلاین در خصوص انتظارات بازار از کابینه جدبد گفت: سامان بخشی به ساختارهای بورس های کالایی ایران با حذف بوروکراسی های زائد و یکپارچه سازی بازار متشکل بورس های کالایی با طرح ادغام بورس های کالا و انرژی در یکدیگر و کاهش هزینه ها بطور خاصدر تسویه وجوه و سپرده گذاری مرکزی و ادغام آن در بورس کالا  از جمله انتظارت بازار سرمایه از کابینه دولت دوازدهم است.

مدیر عامل شرکت کارگزاری باهنر افزود: رونق و سامان بخشی به صادرات کالاهای پتروشیمی با گسترش رینگ های صادراتی و استفاده از ظرفیت های موجود بورس کالا در مناطق آزاد کیش و اروند و انزلی از دیگر  انتظارت این بازار است.

وی تعیین تکلیف نهایی وضعیت کارگزاری های موجود و طرح ادغام کارگزاران کوچک در یکدیگر و یا کارگزاری های بزرگ  را امری مهم بر شمرد و اظهارداشت:  هم اکنون تعدد کارگزاران به پاشنه آشیلی در صنعت تبدیل گشته و این شرکت های خرد و کلان به هر نحو و به منظور ادامه حیات خود دست به رقابتهای منفی علیه یکدیگر زده و آینده صنعت را با چالش جدی مواجه می کنند .

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه  اظهارداشت : سوق دادن سازمان ناظر یا به عبارتی سازمان بورس و اوراق بهادار از وظایف صرف نظارتی و بازرسی به نهادی متشکل و بازارساز و طراح ابزارهای نوین مالی و اقتصادی محسوب می شود.

حسینی پور در ادامه بیان داشت: با توجه به موفقیت معاملات محصولات کشاورزی موضوع ماده 33 قانون بهره وری کشاورزی در بورس کالا باید تمامی  محصولات کشاورزی خرید تضمینی منحصرا در بورس کالا معامله شده و به صورت قیمت تضمینی در بورس کالا معامله شوند.

مدیر عامل کار گزاری باهنر خاطرنشان کرد: با توجه به گذر از مراحل بحران در معاملات بورس کالا خصوصا بخش فراورده های نفتی و پتروشیمی ،یکسری مقرراتی که جهت عبور از مراحل بحران وضع و به اجرا گذاشته شده بود نظیر استفاده از سامانه هایی نظیر بهین یاب و غیره که بازار متشکل بورس کالا را از مسیر و هدف اصلی خود جدا ساخته بود می توان شفافیت و کشف نرخ صحیح در بورس کالا را محقق ساخته و بازار مذکور را برای فعالین آن جذابتر سازد .