۰ نفر

مدیر عامل بورس انرژی خبر داد:

تعیین قیمت ماهانه فرآورده‌های پالایشی و پترویی/ روز شلوغ کاری در تالار سبز

۲ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۵۱
کد خبر: 207716
تعیین قیمت ماهانه فرآورده‌های پالایشی و پترویی/ روز شلوغ کاری در تالار سبز

حسینی معاملات امروز بورس انرژی را به علت هم‌زمانی مشخص شدن قیمت‌های ماهیانه پالایشگاه‌ها و نرخ محصولات پتروشیمی ها از پرترافیک‌ترین روزهای کاری این بازار عنوان کرد.

سید علی حسینی، مدیر عامل بورس انرژی گفت: امروز را می‌توان به علت هم‌زمانی مشخص شدن قیمت‌های ماهیانه پالایشگاه‌ها و قیمت محصولات تولیدی شرکت‌های پتروشیمی از پرترافیک‌ترین روزهای کاری سال جاری بورس انرژی در رینگ داخلی بازار فیزیکی به شمار آورد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، وی افزود: در جلسه معاملاتی امروز  دوم مردادماه 96 کالاهای آیزوریسایکل، حلال 402، حلال 404، بلندینگ نفتا حلال 410، نفتای سنگین تضفیه نشده و حلال 410 پالایش نفت شیراز، آیزوفید، آیزوریسایکل، حلال 402 و حلال 404 پالایش نفت تبریز، نفتای سبک و سنگین پالایش نفت تهران، قطران.عمده ذوب آهن اصفهان، برش سنگین و سوخت کوره سبک پتروشیمی تبریز و متانول پتروشیمی زاگرس در رینگ داخلی عرضه خواهند شد که در این بین عرضه 4 میلیون لیتر حلال 402 از نکات مهم این عرضه‌ها می‌باشد.

این مقام مسئول با اشاره به معاملات دیروز بورس انرژی یادآورشد: در جریان معاملات  روز گذشته اول مرداد ماه، در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران کالاهای میعانات گازی پالایش گاز خانگیران در دو گرید تی پی 200 و اس 500 در رینگ داخلی و نفتای سنگین پالایش نفت لاوان در رینگ بین الملل عرضه شدند.

به گفته وی کل معاملات صورت‌گرفته معادل 32,024 تن و به ارزش بیش از 476 میلیارد و 580 میلیون ریال بوده است.

حسینی رقابت خریداران میعانات گازی خانگیران در هر دو گرید تی پی 200 و اس 500 را از نکات مهم عرضه‌های رینگ داخلی بورس انرژی در اول مرداد ماه عنوان کرد و افزود: طی عرضه قریب به دو هزار تن کالای میعانات، تقاضایی بالغ بر 18 هزار تن به ثبت رسید و نهایتاً  پس از یک رقابت شدید هر دو کالا به طور موفقیت آمیز به معامله انجامید.

در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی نیز محموله 30 هزار تنی نفتای سنگین معامله شد که ارزشی بالغ بر 443 میلیارد ریال را رقم زد.