۰ نفر

یک مقام مسئول به اقتصاد آنلاین خبر داد :

جزییات نحوه کشف قیمت سهام به پرداخت در بورس/ سینما وارد تالار شیشه‌ای می‌شود

۲۷ تیر ۱۳۹۶، ۹:۵۶
کد خبر: 206556
جزییات نحوه کشف قیمت سهام به پرداخت در بورس/ سینما وارد تالار شیشه‌ای می‌شود

یک مقام مسئول عنوان کرد: طی عرضه اولیه امروز در مرحله اول ۵ درصد از سهام به پرداخت عرضه خواهد شد و سهمیه همه کد های معاملاتی تعداد ۲۰۰۰ سهم بر اساس روش ثبت سفارش است.

اسماعیل درگاهی رییس هیات پذیرش بورس اوراق بهادار تهران در گفت و گو با خبرنگار بورس اقتصاد آنلاین گفت: عرضه اولیه سهام دارویی برکت با روش ثبت سفارش برای نخستین بار در بورس حاکی از تجربه ای بود که با شناسایی کاستی ها در عرضه اولیه امروز چالش های قبلی تکرار نخواهد شد.

وی با بیان اینکه انتظار می رود روند عرضه اولیه موفقی برای کشف قیمت سهام به پرداخت در روز جاری صورت گیرد ، افزود: طی عرضه اولیه امروز در مرحله اول 5 درصد از سهام به پرداخت عرضه خواهد شد  و سهمیه همه کد های معاملاتی  تعداد 2000 سهم بر اساس روش ثبت سفارش است.

این مقام مسئول در خصوص سایر عرضه های اولیه سهام گفت: فولاد کاوه جنوب کیش متعلق به بنیاد مستضعفان،تامین سرمایه امید ،شرکت نیروگاه مولد برق جهرم متعلق به بانک سپه،شرکت تولیدی چدن سازان ،سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر در دستور کار عرضه های اولیه بورس تهران است.

وی یادآور شد: بر اساس هدف گذاری ها امسال 15 عرضه اولیه سهام در بورس خواهیم داشت و در عین حال بررسی 40 پرونده پذیرش شرکت های خصوصی و شبه دولتی روی میز هیات پذیرش قرار گرفته است.

رییس هیات پذیرش بورس تهران افزود: پرونده پذیرش شرکت ایرانسل به عنوان یک شرکت سودآور همچنان در هیات پذیرش قرار داشته اما MTN به عنوان سهامدار عمده این شرکت علاقه ای برای فروش سهام متعلق به خود در بورس ایران و یا انتقال پول ندارد.

این مقام مسئول در خاتمه یادآور شد :پرونده های بزرگی از جمله شرکت ملی نفتکش ایران متعلق به صندوق بازنشستگی کشوری ، یک شرکت فعال در صنعت ایر لاین و هتلداری و همچنین برای اولین بار ورود به صنعت سینما تحت یک هلدینگ در دستور کار پذیرش در بورس اوراق بهادار بهادار تهران قرار گرفته است.