۰ نفر

صحرایی خبر داد:

دلیل اعتراض‌های پراکنده امروز در تالار شیشه‌ای مشخص شد/ سازمان مالیاتی مزایده اموال "آکنتور" را متوقف کرد

۱۰ تیر ۱۳۹۶، ۱۵:۲۵
کد خبر: 202890
دلیل اعتراض‌های پراکنده امروز در تالار شیشه‌ای مشخص شد/ سازمان مالیاتی مزایده اموال "آکنتور" را متوقف کرد

صحرایی تسریع در پیگیری پرونده کنتور سازی در قوه قضاییه را خواست متولیان بورس و عموم سهامداران این شرکت عنوان کرد و افزود: در صورت تسریع در صدور احکام قضایی سهامداران می توانند ادعای خسارت کرده و جبران آنرا از محکومان طلب کنند.

علی صحرایی معاون بازار بورس اوراق بهادار تهران، درباره جزییات اعتراض های امروز عده ای از معامله گران در تالار معاملات این بازار گفت: طی روز جاری عده ای از معامله گران در تالار معاملات اوراق بهادار حافظ بطور خاص نسبت به وضعیت سهام شرکت کنتور سازی ایران خطاب به متولیان این بازار و سازمان بورس اعتراض کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، وی با بیان اینکه این اعتراض ها هیچ ارتباطی با کلیت معاملات بازار سهام نداشته ، افزود: این اعتراض ها ناشی از عدم تحقق پیش بینی های ناشر کنتور سازی برای دستیابی به برخی دارایی ها است که متاسفانه در سال مالی جدید محقق نشده و به تبع آن با توقف نماد معاملاتی و حبس سرمایه سهامداران مواجه شده است.

این مقام مسئول درباره آخرین وضعست پرونده شکایت از ناشر کنتور سازی به قوه قضاییه گفت: پرونده این ناشر به امور انتظامی و حقوقی سازمان بورس ارجاع و در نهایت به دادگاه ارسال شده و هم اکنون در حال رسیدگی است.

صحرایی تسریع در پیگیری پرونده کنتور سازی در قوه قضاییه را خواست متولیان بورس و عموم سهامداران این شرکت عنوان کرد و ازود: در صورت تسریع در صدور احکام قضایی سهامداران می توانند ادعای خسارت کرده و جبران آنرا از محکومان طلب کنند.

از اینرو انتشار برخی خبرها مبنی بر اعتراض سهامداران به وضعیت کلیت معاملات بازار سهام صحیح نبوده و نگاهی به نماگر ها و نوسان قیمت سهام شرکت ها در روز جاری نیز نشان می دهد به تبع بهبود وضعیت بازارهای جهانی و رشد قیمت کانی های فلزی و معدنی ها ، بورس تهران نیز تحت تاثیر این وضعیت امروز با اقابل معامله گران روبرو بوده است.

صحرایی درباره آخرین وضعیت پرونده ناشر کنتور سازی در قوه قضاییه و زمان صدور احکام گفت: بازپرس پرونده و سیستم قضایی هر زمان که پس از تحقیقات کامل زمان مناسب جهت صدور رای را اعلام کنند بدون شک اقدام به صدرو رای عادلانه برای افرادی که ناقض قوانین بوده اند خواهد کرد که در هر صورت تسریع در صدور این احکام خواست سهامداران و متولیان بازار سرمایه است.

وی درباره دست کشیدن سازمان امور مالیاتی از به مزایده گذاشتن برخی اموال و دارایی های شرکت کنتور سازی ایران آنرا ناشی از تلاش و رایزنی متولیان بازار سرمایه دانست و گفت: تلاش شده تا سازمان مالیاتی نیز در تحقق طلب خود جزء دیون مقدم نباشند و مالیات هم پس از رد دیون سهامداران مطالبات خود را درخواست کند.