۰ نفر

مدیر عامل شرکت کارگزاری بانک آینده در گفتگو با اقتصاد آنلاین پیشنهاد کرد:

راهکارهای اورژانسی برای حل توقف طولانی مدت نمادهای معاملاتی

۴ تیر ۱۳۹۶، ۱۳:۴۸
کد خبر: 201949
راهکارهای اورژانسی برای حل توقف طولانی مدت نمادهای معاملاتی

آقا بزرگی گفت: انتقال به تابلوی معاملاتی دیگر بطور موقت و یا محدود نمودن دامنه نوسان صفر بجای توقف نماد و یا اطلاع رسانی و شفاف سازی به استفاده کنندگان مبنی بر حادث شدن اتفاق با اهمیت و امکان اصلاح وضعیت سود و زیان و عملیات شرکت که ممکن است موجب تغییر قیمت سهام شود از جمله اقدام هایی است که می تواند دوره توقف نماد معاملاتی را کوتاه نماید.

فردین آقا بزرگی در گفتگو با خبرنگار بورس اقتصاد آنلاین در خصوص راهکار کاهش دوره توقف نماد معاملاتی شرکت ها گفت:  اصلاحات دستور العمل جدید سازمان بورس به منظور کوتاه نمودن دوره توقف نمادهای معاملاتی بسیار حائز اهیمت و قابل توجه است .

وی  این اهمیت را به دلیل حساسیت سنجی مسئولان از دغدغه های فعالان بازار و نیز  افزایش نقدشوندگی بر شمرد و تصریح کرد:  امید است با کوتاه شدن فرایند این تصمیم بجا هرچه سریعتر این دستورالعمل  به نتیجه نهایی برسد،  اما تا قبل از به تصویب رسیدن و اصلاح آن راهکارهای دیگری را نیز می توان دردستور کار قرارداد .

مدیر عامل شرکت کارگزاری بانک آینده اظهارداشت : انتقال به تابلوی معاملاتی دیگر بطور موقت و یا محدود نمودن دامنه نوسان صفر بجای توقف نماد و یا اطلاع رسانی و شفاف سازی به استفاده کنندگان مبنی بر حادث شدن اتفاق با اهمیت و امکان اصلاح وضعیت سود و زیان و عملیات شرکت که ممکن است موجب تغییر قیمت سهام شود از جمله اقدام هایی است که می تواند دوره توقف نماد معاملاتی را کوتاه نماید.

آقا بزرگی در ادامه  به تحریم های ضد ایرانی آمریکا و تاثیر احتمالی آن بر بازار سرمایه  اشاره و بیان داشت: در اقتصاد ما تحریم های آمریکا موضوعی جدید و پدیده ای غیر قابل پیش بینی نبوده است که هم اکنون موجب دغدغه خاطر فعالات اقتصادی شود؛ اگر چه ممکن است نسبت در برخی مواقع نسبت به گذشته  بیشتر مطرح شود اما عملا اتفاق خاص و تغییری نسبت به آنچه طی 40 سال گذشته اثرات خود را گذاشته افزاده نشده است.

به اعتقاد این کارشناس بازار سرمایه ، ساختار اقتصاد ما بدرستی این مساله را درک نموده و شرایط خود را به تناسب وضعیت موجود وفق داده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: درصورت تک نرخی شدن ارز اثرات مثبتی در بازار سرمایه پدیدار خواهد شد ،بخصوص شرکت های صادر کننده محصولات و ارز آور از موقعیت بهتری نسبت به گذشته برخودرار خواهند شد .