۰ نفر

سقوط دسته‎جمعی نماگرهای بورس

۲۸ خرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۲۸
کد خبر: 200491
سقوط دسته‎جمعی نماگرهای بورس

بورس تهران امروز با عقبگرد قابل توجه نماگر های منتخب خود مواجه بود. بازاری که هنوز با حجم معاملات پایینی مواجه است.

به گزارش خبرنگار بورس اقتصاد آنلاین؛ امروز در بورس تهران تعداد 603 میلیون سهم در 40 هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت  و در نهایت  شاخص بورس را با افت 294 واحدی به ارتفاع 78 هزار و 990 واحدی رساند.

شاخص‌های اصلی این بازار نیز با افت همراه بود چنانچه  شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) 99 واحد، شاخص کل (هموزن) 143 واحد، شاخص قیمت (هم وزن) 110 واحد،شاخص سهام آزاد شناور 462 واحد و شاخص‌های اول و دوم به ترتیب 181 و 785 واحد سقوط کردند.

آیفکس نیز با افت  8.9 واحدی افت در ارتفاع 891 واحد قرار گرفت.نتیجه معاملات فرابورس هم  معامله 230 میلیون ورقه به ارزش 79 میلیارد تومان در 28 هزار نوبت بود.

نمادهای جم، فخوز و وتجارت حرکت دماسنج بازار سهام را در منحنی منفی قرار دادند و نمادهای معاملاتی همراه، پارسان و اخابر با رشد خود نگذاشتند این منحنی بیشتر از این روند نزولی را پیش بگیرد.

همچنین در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکتهای بانک تجارت پس از برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده مبنی بر انتخاب اعضای هیئت مدیره، سرمایه گذاری فنی و مهندسی مشانیر پس از برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم و شرکت سیمان ممتازان کرمان پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم به تالار شیشه‌ای بازگشتند.