۰ نفر

یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با اقتصاد آنلاین عنوان کرد:

تثبیت قیمت‌سهام همچنان دورنمای بازارسهام در شش‌ ماه آینده

۳ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۱۶
کد خبر: 195340
تثبیت قیمت‌سهام همچنان دورنمای بازارسهام در شش‌ ماه آینده

یک کارشناس بورس معتقد است با توجه به وضعیت بازار های جهانی و همچنین بازار ارز در حالت واقع بینانه وضع موجود قیمت سهام شرکت ها در بورس حفظ می گردد؛ از این رو نباید انتظار خاصی در خصوص رشد سود آوری شرکت های صادرات محور داشت.

مهدی کباری ، کارشناس بازار سرمایه درگفتگو با خبرنگار بورس اقتصاد آنلاین با بررسی وضعیت بازار سهام حداقل برای شش ماه اول امسال گفت: با توجه به وضعیت آمارهای  کنونی از اقتصاد جهانی ، در ماه های آتی پیش بینی می شود در حوزه کامودیتی ها ، با تغییر قابل توجهی در قیمت محصولات روبرو نباشیم و در حالت واقع بینانه  وضع موجود قیمت ها حفظ می گردد؛ از این رو نباید انتظار  خاصی در خصوص رشد سود آوری شرکت های این حوزه داشت .

وی افزود: در حوزه محصولات پتروشیمی نیز با توجه به افت نسبی قیمت محصولات در 2 ماه اخیر و همچنین  نبود دورنمای قابل توجه  در خصوص رشد قیمت ارز و همچنین نفت خام تا پایان شهریور ماه ، به نظر می آید در این گروه از شرکت ها نیز با ثبات وضع موجود در قیمت سهام شرکت ها روبرو خواهیم بود.

این کارشناس بازار سرمایه به انتخاب مجدد رییس دولت یازدهم اشاره کرد وگفت :  با توجه به انتخاب مجدد حسن  روحانی به ریاست جمهوری و ادامه یافتن برنامه های دولت ، احتمالا اقبال بازار به سمت گروه هایی مانند گروه خودرو و قطعات با به تولید رسیدن خوردوهای جدید و تغییرات قابل توجه در حجم فروش خودروسازان داخلی و به تبع آنان شرکت های قطعه سازی  خواهد بود .

کباری این اقبال بازار را متوجه گروه تجهیزات نیز برشمرد و خاطرنشان داشت : انجام پروژه های زیر ساختی دولت در حوزه نفت و گاز، احداث خطوط لوله آب و گاز و غیره موجب  رشد سود آوری گروه شرکت های تجهیزات را فراهم خواهد نمود.