۰ نفر

مدیرعامل یک شرکت کارگزاری در گفتگو با اقتصاد آنلاین عنوان کرد:

حضور پویای حقوقی‌ها در بازار سهام / انتظار برای تحقق تعدیل مثبت سود در گروه خودرویی‌ها

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۳۳
کد خبر: 192727
حضور پویای حقوقی‌ها در بازار سهام / انتظار برای تحقق تعدیل مثبت سود در گروه خودرویی‌ها

یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است: شایعه تعدیل مثبت سود در حالی برای لیدر های گروه های خودرویی به واقعیت نزدیک تر می شود که با توجه به پایان اصلاح نسبی قیمت ها، پیشرو شدن خودرویی ها در بازار در حال تحقق یافتن است.

مهدی حیدرزاده، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار بورس اقتصاد آنلاین در خصوص بررسی آخرین وضعیت شرکت های پالایشی گفت: وضعیت گروه پالایشگاهی ها باتوجه به احتمال کاهش قیمت نفت می تواند یک مقدار نامناسب باشد؛ البته وضعیت گزارش های این مجموعه وضعیت مناسبی ارزیابی و احتمال رشد قیمت دلار در دولت جدید احتمال دور از ذهنی نیست.

وی با بیان اینکه بکار گیری سیاست تقویت صادرات در شرایط اقتصادی کشور قابل پیش بینی است ،افزود: با  توجه  به سیاست های پولی کشور و لزوم حمایت از صادرات کالاهای ایرانی ،این موضوع می تواند  افزایش قیمت ارز را به دنبال داشته باشد.

مدیر عامل  کارگزاری مدبر آسیا در خصوص کامادیتی ها نیز تصریح کرد: کاهش قیمت فلزات جهانی تاثیر بسزایی روی این مجموعه گذاشته و گنگ بودن شرایط اقتصادی این شرکت ها بیشتر بواسطه قیمت تمام شده آنها درعرصه جهانی و منطقه است؛ ازاین رو رشد قیمتی  کامادیتی ها متاثر از قیمت جهانی است.

این کارشناس بازار سرمایه  به وضعیت خودرویی ها و شایعات پیرامون آن اشاره و اظهارداشت: در صورت اجرایی شدن قراردادهای خارجی  صنعت خودرو این گروه به  لحاظ تکنولوژی ، فروش و صادرات با رشد مناسبی روبرو خواهند شد.

 وی یاد آور شد: شایعه تعدیل مثبت سود در حالی برای لیدر های گروه های خودرویی به واقعیت نزدیک تر می شود که با توجه به پایان اصلاح نسبی قیمت ها، پیشرو شدن خودرویی ها  در بازار در حال تحقق یافتن است.

پیش بینی زمان رکود و خنثی بودن معاملات نقدی بازار سهام سوال دیگری بود که حیدرزاده در پاسخ به خبرنگار ما خاطرنشان کرد:به نظر هم اکنون  بازار در رکود  نیست، حقوقی ها خریدهای خوبی  انجام می دهند و به نوعی پویایی  را در بازار شاهد هستیم؛  تداوم این مسیر بویژه بعد از انتخابات آینده بهتری را برای بازار سرمایه رقم خواهد زد.