۰ نفر

محمد کفاش در گفتگو با اقتصاد آنلاین عنوان کرد:

اقدام مناسب فرابورس برای شفافیت بازار پایه/ بورس همچنان خیره به مناظره‌های انتخاباتی

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۴۷
کد خبر: 190721
اقدام مناسب فرابورس برای شفافیت بازار پایه/ بورس همچنان خیره به مناظره‌های انتخاباتی

یک کارشناس بازار سرمایه با حمایت از اقدام ناظر بازار فرابورس در الزام امضای بیانیه ریسک برای معاملات بازار پایه گفت: در شرایط حاضر بازار متلاطم و تحت تاثیر مناظرات و اخبارضد و نقیض انتخاباتی است.

به گزارش خبرنگار بورس اقتصاد آنلاین؛ اقدام شتابزده  فرابورس مبنی بر الزام شرکت های کارگزاری در دریافت بیانیه ریسک از مشتریان بازار پایه در حالی همچنان مورد نقد بسیاری از کارشناسان بازار سرمایه است که معاون عملیات و نظارت بر بازار این شرکت مدعی است که  قرار نیست به دلیل موضوع بیانیه ریسک نمادی  متوقف شود؛ ضمن آنکه فرابورس وضعیت و جایگاه کنونی هر شرکت را هم از طریق کدال به عموم و هم از طریق نامه به تمامی ناشران بازار پایه اعلام کرده است و توقف و انتقال نمادهای مشمول به بازار ج طبق اعلام قبلی همان 31 مردادماه خواهد بود.

به گفته محسنی  پیش از الزام امضای بیانیه ریسک در کارگزاری‌ها، بارها بر این نکته که معامله در بازار پایه با ریسک همراه است تاکید شده و در واقع وجود ریسک در معاملات سهام و حق تقدم خرید سهام در بازار پایه فرابورس ایران موضوع جدیدی نیست.

به نظرمی رسد توضیحات مدیران فرابورس براین اقدام هنوز نتوانسته کارشناسان این بازار را قانع کند؛چرا که این ناظران بر این باورند به جای صف های خرید هم اکنون شاهد صف های فروش در بازار هستیم و این اتفاق خوبی نیست.

البته برخی کارشناسان اقدام فرابورس را اقدامی منطقی می دانند و معتقدند که این شرکت با هدف شفاف سازی و آگاه سازی مردم نسبت به خرید سهام در بازار پایه  این ابلاغیه را صادر کرد.

محمد کفاش پنجه شاهی در گفت وگو با خبرنگار بورس اقتصاد آنلاین در خصوص تصمیم فرابورس مبنی بر الزام بیانیه ریسک از سوی مشتریان گفت:اقدام فرابورس برای شفاف سازی و آگاه سازی مشتریان  یک اقدام مناسب و منطقی است.

مدیرعامل کارگزاری خبرگان سهام افزود:البته  فرابورس باید از همان زمان باز شدن دامنه نوسان تا سقف 10 درصد این ابلاغیه را مطرح و بر مبنای آن الزام مشتریان به امضای بیانیه ریسک برای بازار پایه را در دستور کار قرار می داد.

وی در خصوص وضعیت بازار تا زمان انتخابات  نیز اظهارداشت: در شرایط حاضر بازار متلاطم و تحت تاثیر مناظرات و اخبارضد و نقیض  انتخاباتی است.

کفاش خاطرنشان کرد:نوسان کنونی در بازار از یک روند مثبت برخوردار است اما بعد از زمان انتخابات پیش بینی وضعیت کمی دشوار است.