۰ نفر

در گفتگو با اقتصاد آنلاین بررسی شد:

نگاهی به وضعیت بازار امروز سهام / گرایش معامله‌گران از بازار پایه به سهم‌های دیگر

۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۴:۴۰
کد خبر: 190033
نگاهی به وضعیت بازار امروز سهام / گرایش معامله‌گران از بازار پایه به سهم‌های دیگر

این کارشناس بازار سرمایه گفت: طی روزهای اخیر بعد از التهاب و هیجان در بازار پایه فرابورس ،دیگر سهم ها مورد اقبال قرار گرفته است.

بهادر شمس در گفتگو با خبرنگار بورس اقتصاد آنلاین به روند صعودی قیمت سهام که از اواسط اسفندماه سال گذشته آغاز و همچنان ادامه دارد اشاره کرد و گفت: امروز شاخص بورس با 171  واحد  رشد داشت و حجم معاملات نیز به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرده است که  قابل مقایسه با بهمن یا دی ماه سال گذشته نیست.

وی افزود: به هرحال فصل مجامع شرکت ها آغاز شده، امروز نیز  مجمع همراه اول برگزار و سود نقدی قابل توجهی  را تقسیم کرد.

مدیر عامل کارگزاری آرمان تدبیر نقش جهان تصریح کرد: درماه های اردیبهشت، خرداد وتیر روند صعودی سهام و حجم معاملات قابل انتظار است؛البته این جریان صعودی از صنعت به صنعتی قابل تغییر خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد:طی روزهای اخیر نیز بعد از التهاب و هیجان در بازار پایه فرابورس ،دیگر سهم ها مورد اقبال قرار گرفته است.

گفتنی است؛در جریان دادوستدهای امروز بورس تعداد یک میلیارد و 245 میلیون سهم و حق‌تقدم به ارزش 276 میلیارد تومان در 84 هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 171 واحدی در ارتفاع 79 هزار و 596 واحد قرار گرفت.

بر این اساس شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) ۲۲ واحد، شاخص کل (هم‌وزن) ۷۴ واحد، شاخص قیمت (هم‌وزن) ۷۴ واحد و و شاخص بازار دوم ۵۶ واحد، شاخص آزاد شناور ۷ واحد، شاخص بازار اول ۱ واحد رشد را تجربه کردند.

نمادهای پر بیننده معاملات امروز "فارس"، "شپنا"، "شتران"، "رانفور"، "دعبید" با روند صعودی و نماد "خساپا"، "بترانس" با روند نزولی کار خود را به پایان رساند.

شاخص کل فرابورس نیز در پایان معاملات روز جاری با ۸۰. ۸ واحد رشد به پله ۹۲۲ هزار و ۳۰ واحد رسید که براین اساس ارزش کل معاملات از ۱ میلیارد ریال فراتر رفت که ناشی از دست به دست شدن ۴۲۶ میلیون سهم طی ۴۵ هزار نوبت معاملاتی است.