۰ نفر

استارتاپ‌ها به زودی جای بسیاری از شرکت‌ها بزرگ را می‌گیرند

۲۶ فروردین ۱۳۹۶، ۱۹:۱۷
کد خبر: 187838
استارتاپ‌ها  به زودی جای بسیاری از شرکت‌ها بزرگ را می‌گیرند

سورنا ستاری روز شنبه در دهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه با بیان این مطلب افزود: جوانان کشور به زودی در استارتاپ ها جای بسیاری از شرکت های بزرگ حتی خودروسازان را خواهند گرفت زیرا برخی از این شرکت ها سالی هزار درصد رشد داشته اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، ستاری عنوان کرد: رشد ١٠٠٠ درصدی دانش بنیان ها در اقتصاد ایران معاون علمی و فناوری رییس جمهور در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه بورس،بانک و بیمه گفت:بحث اقتصاد دانش بنیان به یک فرهنگ سازی جدی نیازمند است.

سورنا ستاری افزود:امسال رشد خوبی در تولید مقالات داشتیم چنانچه تولید شرکتهای دانش بنیان به بیش از ۳ هزار میلیارد تومان رسید.

وی افزود:بانک ها و بیمه ها نباید از شرکت های بزرگ تضمین های سنتی بخواهند؛ در حال حاضر در استارتاپ ها ،5شرکت داریم که بالای دو هزار میلیارد تومان فروش دارد؛بعضی استارتاپ ها در هزار درصد هم رشد داشتند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور تصریح کرد:در خصوص تامین مالی شرکت های دانش بنیان نیازمند فرهنگ سازی هستیم؛ از سه سال گذشته که همکاری خود را با سازمان بورس در قالب بازار ایده و اختراعات آغاز کردیم؛ فکر نمیکردیم از رشد و توسعه قابل قبولی برخوردار شود.

وی خاطرنشان کرد: اخیرا اتفاقات خوبی در فرابورس افتاده؛ تابلوی مستقل دانش بنیان تاسیس؛ همچنین در خصوص صندوق های جسورانه تاکنون 15صندوق اطلاعاتشان در حال تکمیل و اطلاعات شش الی هفت صندوق نیز پذیرفته شده است.

وی در پایان گفت:ما پیروز نمی شویم مگر اینکه بخش خصوصی در حوزه پژوهش پایه و بازار محور سرمایه گذاری کند.