۰ نفر

یک مقام مسئول در سازمان بورس عنوان کرد:

فاینکس ٢٠١٧ به دنبال توسعه فرهنگ مدیریت‌مالی برای خانواده

۲۰ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۲۳
کد خبر: 186759
فاینکس ٢٠١٧ به دنبال توسعه فرهنگ مدیریت‌مالی برای خانواده

سعیدی نایب رییس هیات مدیره سازمان بورس در نشست خبری دهمین نمایشگاه بورس،بانک و بیمه با بیان اینکه در این نمایشگاه قرار است آخرین خدمات حوزه مالی عرضه شود،گفت: تمام بخش های مالی اعم از بازار پول،سرمایه و خدمات مختلف در این حوزه عرضه می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، معاون نظارت بر نهادهای بورس اوراق بهادار با اشاره به اینکه این نمایشگاه در مورخ 26تا 29فرودین سال جاری برگزار می شود،تصریح کرد:با توجه به رسالت سازمان در حوزه فرهنگ سازی و ایجاد شرایط آشنایی همه عموم با بخش های مختلف سرمایه گذاری در نظر داریم که این نمایشگاه را به یک نمایشگاه بین المللی تبدیل کنیم.

وی به حضور 351شرکت حوزه بازار سرمایه تا این لحظه برای شرکت در نمایشگاه  اشاره کردوگفت:عرضه  کنندگان خدمات مالی با سهم 40درصدی بیشترین گروه هایی بودند که از حضور در نمایشگاه استقبال کردند؛شرکت های سرمایه گذاری و مشاور نیز سهم قابل توجهی  در نمایشگاه دارند.

معاون سازمان بورس گفت: از ۳۰ کشور مختلف خارجی در این نمایشگاه حضور دارند، اما نیاز است که این نمایشگاه بیشتر در سطح بین المللی شناخته شده و گروه‌های مختلف تلاش است در سطوح گسترده حضور یابند.

وی  اظهار داشت: کارگزاری هایی موفق هستند که در اقصی نقاط کشور فعال هستند و اگر یک کارگزاری فقط با تعداد معدودی از افراد کار کنند، ریسک بالایی محسوب می‌شود و امروز سطح کارگزاری‌ها با استفاده بیشتر عموم مردم سنجیده می‌شود.

سعیدی افزود: ٩٢ درصد مردم از خدمات بانکی استقاده می‌کنند در حالیکه کشورهای اطراف که درجه آزادی بیشتری دارند، درصد کمتری را در این رابطه به ثبت رسانده اند؛ اما در مقابل، خارج از تهران دانش مالی مردم بسیار اندک است و باید برای شهرستان‌ها اطلاعات مالی را بالا برد.

معاون سازمان بورس در ادامه بیان داشت: در بخش تأمین مالی وظیفه بازار سرمایه ارائه سرمایه است و در راکدترین شرایط بازار و بورس، هنوز هم هستند شرکتهایی که سود خوبی دارند و اکنون هم در شرایط فعلی اقتصاد، بسیاری از شرکتهای جدید تازه پذیرش شده در بورس و فرابورس سود خوبی می‌دهند.

سعیدی همچنین خاطرنشان کرد: بخشی از رکود سرمایه گذاری به خاطر مد سرمایه گذاری است به این معنا که اوایل دهه سیمان مد سرمایه گذاری، صنعت سیمان بود، بعد‌ها صنعت ساختمان به این درد مبتلا شد، این توده واری در سرمایه گذاری است و به همین دلیل باید مدیران با زمینه‌های جدید سرمایه گذاری برای منابع ملی تصمیم بگیرند.