۰ نفر

مدیر عامل یک سرمایه‌گذاری در گفتگو با اقتصاد آنلاین هشدار داد:

سوء‌ظن خطرناک به حجم و ارزش معاملات غیرواقعی بازار سهام

۲۵ اسفند ۱۳۹۵، ۱۴:۱۷
کد خبر: 182803
سوء‌ظن خطرناک به حجم و ارزش معاملات غیرواقعی بازار سهام

یک کارشناس بازار سرمایه به تاثیر منفی معاملات درون گروهی سهامداران عمده در بازار سهام اشاره کرد وگفت: اولین اثر منفی آن سلب اعتماد سهامداران است چرا که می بینند سهام خریداری شده قیمتش تغییری نداشته اما شاخص بورس مثبت است از این رو نسبت به دستکاری بازار مظنون می شوند.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری سبحان در پاسخ به اینکه چرا با وجود عمق نداشتن بازار اما حجم و ارزش معاملات روزانه حاکی از افزایش است به خبرنگار بورس اقتصاد آنلاین گفت: با نزدیک شدن به پایان سال مالی برخی از این شرکت به دلیل محقق نشدن بودجه پیش بینی شده اقدام به نقل و انتقال سهام به صورت بلوکی می کنند.

علیرضا قدرتی افزود: به این صورت که معاملات بین شرکت های گروه و یا بر اساس توافقات قبلی به شرکت های غیره منتقل و یا کد به کد می شود تا سود مورد نظرشان محقق شود.

وی این معاملات بلوکی را علت افزایش یافتن حجم معاملات با وجود عمق نداشتن بازار دانست و اظهارداشت: عمق بازار یعنی اینکه سرمایه گذار در خرید و فروش سهام خود با مشکل روبرو نباشد . موضوعی که در بازار کنونی به سختی امکان پذیر است.

این کارشناس بازار سرمایه به تاثیر منفی این نوع معامله در بازار اشاره کرد وگفت: اولین اثر منفی آن سلب اعتماد سهامداران است چرا که می بینند سهام خریداری شده قیمتش تغییری نداشته اما شاخص بورس مثبت است از این رو نسبت به دستکاری بازار مظنون می شوند.

قدرتی با بیان اینکه در معاملات خرد نیز بی ثاثیر است،خاطرنشان کرد: این معاملات بلوکی در جذب نقدینگی نیز تاثیری ندارد.