۰ نفر

کارشناسان بازار سرمایه در گفتگو با اقتصاد آنلاین بررسی کردند:

بورس در بهار ۹۶ به کدام سو می‌رود؟/ از تناقض ثبات تا خوش‌بینی اجباری

۳۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۴۶
کد خبر: 177527
بورس در بهار ۹۶ به کدام سو می‌رود؟/ از تناقض ثبات تا خوش‌بینی اجباری

کارشناسان بازار سرمایه معتقدند رکود بر بازار سهام در حالی همچنان سایه خواهد انداخت که در نوسان بازارهای جهانی در بهار 96 نقش بارزی در تعیین جهت نماگرهای بازار خواهد داشت.

مدیر عامل سرمایه گذاری بیمه کوثر درخصوص وضعیت بازار سهام تا پایان سال جاری به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: بازارشب عید را باید به دو قسمت بازار قبل و بعد از عید تقسیم کرد.

نوید خاندوزی افزود: به نظر من تا 15 اسفند همچنان حقوقی ها در بازار فروشنده هستند ولی بعد از 15 اسفند یک مقدار فشار فروش در بازار توسط حقوقی ها کاهش پیدا می کند.

به اعتقاد این کارشناس بازار سرمایه حداقل  از 15 اسفند به بعد یک مقدار شدت نوسان ارزها را کمتر شاهد باشیم.

خاندوزی به وضعیت عمومی بازار اشاره و تصریح کرد: با توجه به اینکه عرضه سهام یک وجه از تحلیل  بازار است، باید مواردی همچون بازارهای جهانی یا اتفاقات حواشی بازار سرمایه از جمله تحولات سیاسی در دنیا را مد نظر قرار دهیم چرا که مجموعه این عوامل در بازار شب عید تاثیر گذار خواهد بود.

وی اظهارداشت:البته بعد از تعطیلات نوروز به دلیل کم کار بودن حقوقی ها کمی شاهد ثبات بازار هستیم.  

مدیر عامل سرمایه گذاری بیمه کوثر با تاکید بر وضعیت بهتر بازار در سال 96،بیان کرد: با اینکه برای بازار پایان سال رشد قابل قبولی را خوش بین نیستم اما فضای بازار در سال آینده را بهتر از سال جاری پیش بینی می کنم.

همچنان شاهد رکود در بازار هستیم

مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری امید نیز به وضعیت بازار در شب عید اشاره کرد و به خبرنگار ما گفت:شرایط بورس الان تقریبا به یک شرایط با ثباتی رسیده  است، چنانچه در این یک ماه خیلی نوسانات زیادی را شاهد نبودیم.

علی عسکری افزود:اگر بورس با همین شرایط مسیرش را ادامه دهد اتفاق خارق العاده ای در زمینه افزایش یا کاهش شاخص کل یا شاخص بعضی شرکت ها قابل پیش بینی نیست.

عسکری این را هم یاد آور شد که تا زمان تعیین تکلیف سود شرکت ها و جلسات مجامع شان یک شرایط نسبتا رکودی را در بورس شاهد هستیم که این شرایط تا پایان سال دور از انتظار نیست.

برای سرمایه گذاری در شب عید توصیه ای نمی کنم

مدیر عامل شرکت کارگزاری بانک آینده نیز در خصوص وضعیت بازار در شب به اقتصاد آنلاین گفته است:به صورت سنواتی به هر حال در پایان سال  سطح عرضه بنگاه ها و نهادهای فعال اعم از حقیقی و حقوقی بیشتر می شود.

فردین آقا بزرگی اظهارداشت:البته با وجود این عرضه زیاد،  توصیه ای  برای سرمایه گذاری نمی کنم اما در کل بازار بی ثباتی را در شش ماه دوم سال جاری نیز شاهد نبودیم.

شب عید بی رونق در بازار سرمایه

کارشناس بازار سرمایه نیز وضعیت بازار شب عید را اینطور مورد ارزیابی قرار داد و تصریح کرد:مادامی که سیاست های پولی کشور با این وضعیت ادامه یابد، هیچ رونقی را حتی برای بازار شب عید شاهد نخواهیم بود.

حمید رضا قدری افزود:نوسان گیرها و بازارسازها ممکن است به صورت موقت نوسان ایجاد کنند اما این به مفهوم رونق نیست از این روبرای بازار شب عید نیز رونقی نخواهیم داشت.