۰ نفر

کنار گذاشتن هلدینگ دارویی پزشکی از فهرست واگذاری‌ها

۲۹ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۲۹
کد خبر: 177365
کنار گذاشتن  هلدینگ دارویی پزشکی از فهرست واگذاری‌ها

شرکت مادر تخصصی دارویی و تجهیزات پزشکی کشور با تصویب هیات وزیران از فهرست واگذاری سازمان خصوصی سازی کنار گذاشته شد.

شرکت مادر تخصصی دارویی و تجهیزات پزشکی کشور از پیوست 2 آیین نامه اجرایی تشخیص، انطباق و طبقه بندی فعالیت‌ و بنگاه های اقتصادی با هر یک از سه گروه اقتصادی مصرح در ماده 2 قانون اصلاح موادی از قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی موضوع تصویب نامه شماره 115320/ ت 43181 ک مورخ 7 شهریور ماه 1388 خارج می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، هیات وزیران در جلسه 17 بهمن ماه 95 به پیشنهاد شماره 108327 مورخ 14 شهریور ماه وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد مواد 2 و 3 قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی مصوب 1387 این تصمیم را به تصویب رسانده و با امضای جهانگیری ابلاغ شده است.

با ادغام شرکت سهامی دارویی کشور در شرکت پخش فرآورده‌های پزشکی ایران شرکتی به نام مادر تخصصی دارویی و تجهیزات پزشکی کشور ایجاد شده است.

در ماده2 اساسنامه شرکت مادر تخصصی دارویی و تجهیزات پزشکی کشور آمده که این هلدینگ دارای شخصیت حقوقی و استقلال مالی است و وابسته به وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی می‌باشد. مدت شرکت نیز نامحدود و مرکز آن در تهران مستقر است.

بر اساس این گزارش، سرمایه شرکت مادر تخصصی دارویی و تجهیزات پزشکی کشور مبلغ 14 میلیارد و 569 میلیون و 200 هزار تومان بوده و کلیه سهام آن متعلق به دولت جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.

در اساسنامه این شرکت آمده کلیه اموال، داراییها، مطالبات، بدهی ها و تعهدات شرکت‌های سهامی دارویی کشور و پخش فرآورده‌های پزشکی ایران متعلق به شرکت مادر تخصصی دارویی و تجهیزات پزشکی کشور خواهد بود.

موضوع شرکت نیز تهیه، توزیع، خرید و فروش دارو و مواد اولیه آن، شیرخشک، مواد و سموم بهداشتی و واکسن، مواد، ملزومات، وسایل و تجهیزات پزشکی و بهداشتی و درمانی بیمارستانی و دندانپزشکی و آزمایشگاهی و توان‌بخشی (با اولویت تأمین و تعدیل نرخ بازار) از طریق منابع داخلی و خارجی و همچنین ارایه خدمات و پشتیبانی دانشگاه‌ها، بیمارستانها، مراکز درمانی، آزمایشگاهی و توان‌بخشی در زمینه‌های تطبیق با استانداردها، کالیبراسیون، کنترل کیفیت، مشاوره مهندسی پزشکی و دارویی است.