۰ نفر

دفاع تمام قد محمدی از بازار سهام/ لزوم برنامه ریزی برای تامین مالی دولت در بودجه ۹۶

۲۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۴۸
کد خبر: 176764
دفاع تمام قد محمدی از بازار سهام/ لزوم برنامه ریزی برای تامین مالی دولت در بودجه ۹۶

رییس سازمان بورس با بیان اینکه عدم توانایی بازارسهام برای جذب اوراق بدهی به دولت منتقل شده است، گفت: توسعه بازار بدهی باید در یک مرحله تدریجی و برنامه ریزی شده انجام شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین ، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار به فارس گفت: عدم توانایی بازارسهام برای جذب اوراق بدهی در حال حاضر به دولت منتقل شده و این در حالی است که ظرفیتی که در بودجه امسال برای تامین مالی دولت دیده شده بخشی از آن از طریق سیستم بانکی باید تامین شود.

شاپور محمدی افزود: طبیعی است که بازار سرمایه با توجه به ظرفیت جذب اوراق بدهی و نقدینگی در گردش  این بازار شرایط موجود را به دولت و مجلس به منظور پذیره نویسی اوراق بدهی اعلام می کند.

وی افزود: در قوانین بودجه ای سال های آینده باید متناسب با ظرفیت بازار سرمایه اقدام به انتشار اوراق بدهی شود . هر چند که متولیان بازار سرمایه مزیت این اوراق را نفی نمی کند چرا که به هر حال ابزار تامین مالی خوبی برای دولت است .

محمدی یادوآور شد:بازار اوراق بدهی باید متناسب با سایر بازارها رشد کند و توسعه بازار بدهی باید در یک مرحله تدریجی و برنامه ریزی شده انجام شود. مضاف بر اینکه باید انتشار اوارق در هر بازاری که باشد از لحاظ نرخ سود نیز با تنظیم گری مناسب صورت گیرد.

وی در عین حال از بررسی صدور مجوز برای نخستین موسسه رتبه بندی در کشورخبر داد و گفت:در حال بررسی هستیم تا در اولین فرصت مجوز نخستین موسسه رتبه بندی صادر شود.