۰ نفر

روایت اقتصاد آنلاین از ضربان ۲۱۰ دقیقه ای تالار شیشه ای؛

قندی‌ها لیدر روزهای کساد تالار شیشه‌ای

۲ بهمن ۱۳۹۵، ۱۷:۴۹
کد خبر: 171937
قندی‌ها لیدر روزهای کساد تالار شیشه‌ای

بورس تهران دو روز پس از تخریب پلاسکو امروز با ریزش دسته جمعی نماگرهای منتخب خود به بهانه اصلاح قیمتی بود. بازاری که در کسادی امروز گروه قندی‌ها را برای نوسانگیری مناسب دید.

به گزارش خبرنگار بورس اقتصاد آنلاین؛ با پایان معاملات روز شنبه 2 دی ماه 95 ؛ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با کاهش 175 واحدی نمایشگر عدد 79 هزار و 206 واحد بود.

شاخص کل هم وزن اما با کاه 47 واحدی به عدد 15 هزار و 515 واحد دست یافت. شاخص قیمت وزنی ارزشی نیز با کاهش 149 واحدی به عدد 27 هزار و 721 واحد رسید و شاخص قیمت هم وزن با  47 واحد کاهش، عدد 12 هزار و 313 واحد را تجربه کرد.

امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با کاهش 323 واحدی به رقم 87 هزار و 10 واحد دست یافت. شاخص بازار اول نیز با 150 واحد کاهش  در حالی عدد 56 هزار و 436 واحد را تجربه کرد که شاخص بازار دوم با کاهش 228 واحدی به رقم 167 هزار و 355 واحد رسید.

شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز امروز با کاهش 2 واحدی رقم 842 واحد را به نمایش گذاشت.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ معاملات سهام در تالار شیشه ای امروز با روندی کاهشی و با حجم های محدود در اغلب نماد های معاملاتی دنبال شد. هر چند که حقوقی های برخی خودرویی ها بویژه در گروه سایپا و برخی معدنی ها در بازار معاملات درون گروهی و کد به کد سرگرم معاملات انتقالی بودند.

در این بین گروه قندی به عنوان اسطوره های بازار سهام در روزهای کم فروغ تالار شیشه ای دوباره لیدر نوسانگیران شدند.

توقف گسترده نماد های معاملاتی بازار سهام به دلیل اعلام تغییر با اهمیت سود در گزارش های عملکردی نیز امروز از رخدادهای قابل تامل بازار امروز بود.

همزمان تغییر و تحول در حوزه نظارت بر بازار سازمان بورس نیز امروز در کانون توجه معامله گران بازار قرار گرفت.

بر اساس این گزارش فرصت اصلاح قیمت سهام در گروه های پیشرو بازار سهام باعث شد تا امروز گروه معدنی ها و فلزات اساسی با درجا زدن قیمت سهام روبرو شوند . همزمان در گروه پالایشی ها با وجود حاکم شدن روندی آرام بر معاملات اما امروز فرصتی برای جمع آوری سهام در محدوده صفر تابلو برای برخی معامله گران بود.

در گوره های پیشرو بازار بوضوح می توان بازار گردانی برخی حقوقی ها با هدف حاکم شدن روند معاملاتی آرام را دید.

در گروه غذایی نیز تک سهم های فرابورسی که به تازگی به تابلوی این بازار راه یافته اند از جمله پاکدیس با اقبال دو چندان معامله گران پر تعداد روبرو هستند.

انتظار برای انتشار گزارش های قابل قبول عملکردی باعث شده تا بازار سهام رد شرایطی توام با بیم و امید همچنان به روزهای پیش رو خیره شود. بازاری که امید دارد در هفته های پایانی امسال با سرازیر شدن نقدینگی های پارک شده معاملاتی پرحجم را در بازار شاداب و امیدوار به رخدادهای سیاسی پیشرو تجربه کند.