۰ نفر

روایت اقتصاد آنلاین از ضربان ۲۱۰ دقیقه‌ای تالار شیشه‌ای

دلخوشی‌های سهامداری با چشم انداز سیمانی‌ها در بودجه‌های برآوردی

۲۸ دی ۱۳۹۵، ۱۸:۳۱
کد خبر: 171314
دلخوشی‌های سهامداری با چشم انداز سیمانی‌ها در بودجه‌های برآوردی

بازار سهام امروز با تقویت تقاضا در برابر عرضه در اغلب نماد های معاملاتی پیشرو بویژه از سوی صندوق ها و برخی حقوقی های حامی بازار شاهد خود نمایی دو گروه ساختمانی ها و سیمانی ها برای نوسانگیران بود. در این بین فرصت جمع آوری سهام در گروه فلزات اساسی و معدنی ها نیز برای معامله گران اغلب حقوقی فراهم شد.

به گزارش خبرنگار بورس اقتصاد آنلاین؛ با پایان معاملات روز سه شنبه 28 دی ماه 95 ؛ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با افزایش 196 واحدی نمایشگر عدد 79 هزار و 280 واحد بود.

شاخص کل هم وزن اما با افزایش 49 واحدی به عدد 15 هزار و 503 واحد دست یافت. شاخص قیمت وزنی ارزشی نیز با افزایش 14 واحدی به عدد 27 هزار و 835 واحد رسید و شاخص قیمت هم وزن با  34  واحد افزایش، عدد 12 هزار و 314 واحد را تجربه کرد.

امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افزایش 315 واحدی به رقم 87 هزار و 170 واحد دست یافت. شاخص بازار اول نیز با 301 واحد افزایش  در حالی عدد 56 هزار و 480 واحد را تجربه کرد که شاخص بازار دوم با کاهش 498 واحدی به رقم 167 هزار و 561 واحد رسید.

شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز امروز با افزایش 3 واحدی رقم 835 واحد را به نمایش گذاشت.

به گزارش اقتصاد آنلاین ؛ بورس تهران امروز در حالی امروز معاملاتی متعادل را در روندی منطقی پشت سر گذاشت که به نظر می رسد در صورت تححقق برخی وعده ها از جمله وعده نعمت زاده برای بازنگری حذف مالیات بر ارزش افزوده از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها اتفاقی مثبت برای شرکت های جای مانده از این فرصت اصلاحی را فراهم آورد.

در این بین امروز گروه خودرویی ها به رهبری ایرانخودرو امروز شاهد رنج شدن قیمت ها در دامنه نوسان مثبت قیمت ها  و در روندی متعادل بود.

انتظار برای انتشار گزارش های قابل قبول عملکردی در کنار بودجه های برخوردار از تعدیل مثبت درآمدی در بهمن ماه امروز باعث شد تا گروه سیمانی ها برای نوسانگیران کوتاه مدت و میان مدت نگر جذاب شود. گروه سیمانی ها در حالی افزایش نرخ را تجربه کرده که در صورت راه اندازی بازار صادراتی در بورس کالا می تواند حرف های زیادی برای گفتن بویژه برای بازارهای عراق و افغانستان و البته سوریه در بر داشته باشد.

در گروه ساختمانی اما تکنیکالیست ها امروز با رنج شدن قیمت سهام در این گروه شاهد نوسان مثبت در اغلب نماد های معاملاتی به رهبری باغمیشه بودند.

از سویی دیگر در گروه غذایی ها تک سهم های گروه لبنیات و شرکت های کوچک غذایی همچنان برای نوسانگیران حرف های بسایری برای گفتن دارند.

در گروه برق امروز تولید برق ماهتاب کهنوج در آستانه برگزاری مجمع عادی سالیانه خود در حالی با اقبال خریداران سهام روبرواست که انتظار می رود این شرت با تعدیل مثبت با اهمیت سود واقعی تحقق یافته خود را اعلام کند.

در گروه پالایشی ها نیز امروز با وجود حاکم شدن روندی متعادل بر معاملات سهام این گروه اما همچنان تقاضا برای جمع آوری سهام در این گروه وجود دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ بازار سهام امروز بازاری متعادل و با رفتاری منطقی  بود که با خودنمایی دو گروه ساختمانی ها و سیمانی ها همراه شده بود. هر چند که بازارگردانی حقوقی ها در گروه فلزات اساسی و معدنی ها حاکی از پیشرو شدن این گروهها درروزهای آینده دارد.