۰ نفر

یک کارگزار بورس در گفت و گو با اقتصاد آنلاین مطرح کرد؛

لزوم بازگشت اعتماد به بازار سهام با افزایش شفافیت اطلاعات ناشران

۶ دی ۱۳۹۵، ۱۲:۳۶
کد خبر: 166777
لزوم بازگشت اعتماد به بازار سهام با افزایش شفافیت اطلاعات ناشران

یک کارگزار بورس معتقد است،شفافیت اطلاعاتی در بازار ضمن افزایش اعتماد سرمایه گذاران رونق حجم معاملات در بازار سرمایه را نیز به دنبال دارد.

مجید پورنعمت رییس هیات مدیره کارگزاری فیروزه آسیا در گفت وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین در خصوص  وضعیت این روزهای بازار سهام گفت:بررسی بازارهای مالی دنیا در روزهای اخیر نشان می دهد که تمامی بازارها تحت تاثیرعوامل سیاسی ، اقتصادی و بین المللی روزهای سختی را تجربه  کردند.

وی افزود:از سوی دیگر انتخابات آمریکا و رشد قیمت های جهانی نیز  باعث گردید ما شاهد روزهای پرنوسانی در بازارهای مالی دنیا باشیم.

این کارگزار بورس معتقد است، بازار سرمایه ایران نیز تحت تاثیر عواملی نظیر نگرانی از انجام تعهدات  دنیای بین الملل در موضوع برجام از یک سو و رشد قیمت های کامودیتی ها  از سوی دیگر،بعد از یک دوره بسیار کوتاه  منفی شاهد رشد قیمتی در  بسیاری از شرکت ها به خصوص شرکت های صادرات محور نظیر فلزات و پتروشیمی ها بودیم.

پورنعمت اظهارداشت: به نظر می رسد به دلیل سپری کردن یک دوره همراه با رشد دراین شرکتها در کنار وجود ابهاماتی در خصوص موضع گیری دولت جدید آمریکا در قبال تعهدات خود،ابهام در ثبات قیمتهای  جهانی و نیز توانمندی شرکتها در خروج از رکود و ایجاد سودآوری مورد نظر بازار و توقف طولانی مدت بسیاری از نمادهای معاملاتی،وجود سکون نسبی این روزهای بازار سرمایه کاملا طبیعی باشد.

وی درپایان گفت:آنچه که بیش از همه بازار سرمایه به آن نیازمند است انجام اقدامات لازم در جهت رفع ابهامات موجود و افزایش شفافیت اطلاعاتی در بازاراست که قطعا باعث افزایش اعتماد سرمایه گذاران به بازار و رشد حجم معاملات و رونق بازار سرمایه خواهد شد.