۰ نفر

معاون پذیرش ناشران فرابورس خبر داد؛

صندوق های جسورانه معاف از مجوز سازمان بورس

۲۹ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۵۴
کد خبر: 165278
صندوق های جسورانه معاف از مجوز سازمان بورس

علم‌الهدی با بیان اینکه صندوق‌های جسورانه برای تشکیل نیازی به صدور مجوز و نظارت سازمان بورس ندارند گفت: تاکنون پنج صندوق جسورانه مجوز تاسیس گرفته اند و در مراحل اجرایی قرار دارند.

به گزارش  اقتصاد آنلاین، سید مهدی علم الهدی صبح امروز در نشستی که با هدف معرفی نخستین صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه بازار سرمایه ایران برگزار شد، گفت: صندوق های جسورانه به رشد و اعتلای علم و دانش جدید در کشور کمک می کند و در اینجا هم ساختاری پیشنهاد شده تا نقطه شروع متقاضیان صندوق های جسورانه از فرابورس ایران باشد.

معاون پذیرش ناشران فرابورس افزود: راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه یکی از آرزوهای فرابورس بوده است و در شکل‌گیری این صندوق‌ها سعی شده ساختارهای رایج دنیا در آن رعایت شود تا اگر سرمایه‌گذار خارجی به ایران آمد، با موضوع نا آشنا و جدیدی مواجه نباشد.

علم‌الهدی گفت: صندوق‌های جسورانه برای تشکیل و اجازه فعالیت نیازی به صدور مجوز و نظارت سازمان بورس ندارند و می‌توانند از ظرفیت‌های بازار سرمایه ایران استفاده کنند.

معاون پذیرش و ناشران فرابورس ادامه داد: اساسنامه و امیدنامه پیشنهادی سازمان بورس در هیات مدیره مطرح شده  و مورد تایید قرار گرفته است. علت این‌که بورس به این مقوله ورود کرد، این بود که فعالان این حوزه با توجه به الزامات قانون تجارت درباره‌ اداره شرکت‌ها مشکلاتی داشته‌اند. قانون توسعه ابزارها اجازه ویژه را به سازمان بورس داده بود که صندوق‌هایی را با اساسنامه مصوب سازمان ایجاد کنند و این اساسنامه امکان تغییر دارد.

علم‌الهدی اظهار کرد: صندوق‌های جسورانه سال‌ها است در کشورهای توسعه یافته وجود دارد و باید در کشور ما نیز ایجاد می‌شد. خوشبختانه در حال حاضر در مقطع تاسیس و پذیره‌نویسی اولین صندوق جسورانه هستیم که رویداد مهمی برای بازار سرمایه است.