۰ نفر

پاسخ رییس سازمان بورس به ماجراجویی وزیر صنعت؛

نامه نعمت‌زاده ناشی از تفاوت برداشت است/جزییات بازگشایی نماد معاملاتی بانک‌ها

۲۸ آذر ۱۳۹۵، ۱۴:۲۴
کد خبر: 165031
نامه نعمت‌زاده ناشی از تفاوت برداشت است/جزییات بازگشایی نماد معاملاتی بانک‌ها

رییس سازمان بورس با بیان اینکه نامه وزیر صنعت به رییس جمهور ناشی از سوء برداشت وی از موضوع معاملات پتروشیمی در بورس کالا است از تلاش ها برای بازگشایی نماد های معاملاتی بانک ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار بورس اقتصاد آنلاین، شاپور محمدی، رییس سازمان بورس در حاشیه رونمایی از ابزارمعاملاتی اختیار خرید معامله گفت: نامه وزیر صنعت به رییس جمهور و تاکید دوباره بر سر خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا پیش از این در شورای رقابت بحث و به ابهام ها پاسخ داده شده است.

وی افزود: اغلب ابهام ها با تعامل وزارت اقتصاد بین سازمان بورس و وزیر صنعت حل و فصل خواهد شد و از این بایت جای نگرانی وجود نخواهد داشت. در عین حال ایرادهای وزیر صنعت در این نامه  اغلبناشی از تفاوت برداشت است.

محمدی در مورد نتیجه جلسه با رییس جمهور برای بانک ها و بازگشایی نماد آنها در روز ٥ شنبه گفت: موارد مختلف و مشکلات موجود در این جلسه بررسی شد و عنوان شد که بازگشایی نماد معاملاتی بانک ها پس از ارایه گزارش های حسابرسی شده عملکردی و میان دوره ای در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شود.

محمدی از وجود مصوبه قرار داد های آتی و آپشن ارز در هیات مدیره سازمان بورس خبر داد و گفت: در صورت تبیین سیاست‌های بانک مرکزی بسترهای لازم برای راه‌اندازی این بازار فراهم است.