۰ نفر

عضو هیات مدیره کانون نهاد‌های سرمایه‌گذاری مطرح کرد؛

ترس بازار سهام از بازگشایی نماد معاملاتی بانک‌ها

۲۲ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۴۱
کد خبر: 163843
ترس بازار سهام از بازگشایی نماد معاملاتی بانک‌ها

عضو کانون نهاد های سرمایه گذاری، پیش بینی کرد که با فرض ثبات روند موجود، بازار سرمایه در سه ماه پایانی سال با رشد نسبی قیمت ها در صنایع پتروشیمی و فلزی مواجه خواهد بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین ،علی اسلامی بیدگلی ،عضو هیات مدیره کانون نهاد های سرمایه گذاری گفت: در خصوص صنایع فلزی و پتروشیمی ما شاهد دو تحول هستیم؛ یکی اینکه قیمت این محصولات در بازارهای جهانی رشد کرده و در صورت تداوم می تواند صنایع مرتبط با آن را با افزایش سودآوری مواجه کند. دوم اینکه قیمت ارز بالا رفته و طبیعتا این اتفاق هم می تواند باعث افزایش انتظارات سودآوری در این دسته از محصولات شود.

وی به سنا گفت: متقابلا در شرکت ها و بنگاه هایی که ارز بر هستند و مواد اولیه آنها بر مبنای ارز تعیین می شود، با کاهش درآمد انتظاری و حجم فروش مواجه خواهیم شد. بنابراین در سه ماه آینده به دلیل تحولات اتفاقات افتاده، با مجموعه ای از عوامل رو به رو خواهیم بود که اثرات مثبت بر برخی صنایع و اثرات منفی بر  صنایع دیگر دارند.

اسلامی بیدگلی عنوان کرد: یکی از اتفاقات دیگری که نباید از آن به سادگی گذر کنیم بازگشایی نماد شرکت های متوقف شده به ویژه چند بانک بزرگ پذیرفته شده در بورس است و طبیعتا این اتفاق کل بازار را برای مدت کوتاهی تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی افزود: در صورتی که با داده های موجود نماد این شرکت ها بازگشایی شوند، با حجم عرضه قابل توجه مواجه خواهیم بود؛ ضمنا با توجه به اینکه سرمایه گذاران از این دسته از شرکت ها به عنوان کم ریسک ترین شرکت ها نام می بردند اعتماد عمومی حتی در کوتاه مدت نباید سلب شود؛ لذا باید منتظر ماند و دید مدیران و سهامداران این بانک ها چه تصمیمی خواهند گرفت تا تبعات ناشی از این اتفاق نیز کاهش یابد.