۰ نفر

یک کارگزار بورس در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین؛

سنگ‌آهنی‌ها به استقبال تعدیل مثبت عایدی می‌روند/ انتظار برای پیشخور شدن بالای قیمت‌ها

۱۷ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۱۲
کد خبر: 162842
سنگ‌آهنی‌ها به استقبال تعدیل مثبت عایدی می‌روند/ انتظار برای پیشخور شدن بالای قیمت‌ها

یک کارگزار بورس گفت:با توجه به رکود تا چند وقت پیش در بازار،تعدیل مثبت سود شرکت های معدنی اتفاق خوبی برای فعالان در این عرصه است.

نادر جزایری،  کارگزار بورس در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین در خصوص تعدیل مثبت سود شرکت های معدنی بویژه سنگ آهن و فولادی ها گفت:با توجه به شرایط حاکم در بازار جهانی به نظر می رسد این تعدیل سود برای این شرکت ها اتفاق خوبی باشد.

وی افزود:البته با توجه به اینکه این شرکت ها در ماه های گذشته از شرایط نقدینگی مناسبی برخوردار نبودند احتمال پیش خور شدن قیمت های جدید با افزایش بالایی روبرو باشد.

مدیر عامل شرکت بهمن پویا در حال حاضر بازار سرمایه با کمبود نقدینگی روبرو است،تصریح کرد:ممکن است بازار بنا به دلیلی که مطر کردیم با وسواس وارد حوزه سرمایه گذاری و تزریق این سرمایه به حوزه های معدنی شود.

جزایری به اتفاقات حاکم بر بازار ارز و افزایش آن نیز اشاره کرد و گفت:در شرایط کنونی تحریکی برای بازار ایجاد شده ،به طوری که رانت ها در سیستم فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه با پول های هوشمند امکان مدیریت نماگرهای اقتصادی وجود دارد،اظهارداشت:شرایط بازار به دلیل اینکه پول و یا همان نقدینگی به طور مساوی در صنایع تقسیم نمی شود،پویا نیست اما با ورود پول های هوشمند می توان شاخص ها و حتی گردش مالی در صنعت را مدیریت کرد.