۰ نفر

یک کارگزار بورس در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین؛

اخبار نفتی اوپک اثر تحریم‌های داماتو را برای بازار سهام خنثی می‌کند

۱۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۲۳
کد خبر: 161858
اخبار نفتی اوپک اثر تحریم‌های داماتو را برای بازار سهام خنثی می‌کند

یک کارگزار بورس معتقد است با افزایش سهم ایران در اوپک تمدید تحریم های موسوم به داماتو به خودی خود خنثی می شود.

بهادر شمس؛ مدیر عامل کارگزاری آرمان تدبیر نقش جهان در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین در خصوص تاثیر اقدام سنا و تصویب تمدید تحریم های 10ساله بر اقتصاد و بازار بورس کشور گفت:این تحریم ها تقریبا 20سال است که از سوی آمریکا وضع شده پس تمدید آن اتفاق عجیبی نبود که بخواهیم نگران آن شویم.

وی افزود:البته با توجه به توافق هسته ای و برجام قرار بود  نه تنها هیچ گونه تحریم جدیدی وضع شود، بلکه تحریم های قبلی نیز برچیده شود اما ظاهرا آمریکایی ها نمی خواهند به وعده های خود پایبند باشند.

این کارشناس بازار سرمایه اقدام سنا را در کوتاه مدت موجب تاثیر آنی بر اقتصاد کشور برشمرد و گفت:این اقدام ضد ایرانی در بلند مدت اثر بخشی کمتری به همراه دارد، چرا که انتظارات برجامی ما آنطور که می خواستیم از سوی طرف مقابل محقق نشد و بیشتر با خلف وعده های غرب روبرو بودیم.

به اعتقاد این کارگزار بورس با خبر خوشی که در اجلاس اوپک مبنی بر افزایش سهم ایران در صادرات نفت رسید به طور حتم تحریم های داماتو خنثی خواهد شد.

شمس با اشاره به اینکه در ساعات اولیه تصویب این تحریم های موسوم به داماتو اثر موقتی روی بازار گذاشته بود،اما این اثر موقت خود به خود در حال محو شدن است و بازار روند طبیعی خود را طی می کند.