۰ نفر

جابه‌جایی افراد می تواند به انتقال تجربیات برای سازمان‌های جدید منجر شود

انتخاب مدیران همیشگی، توهین به جامعه حرفه‌ای بازار سرمایه است

۴ آبان ۱۳۹۵، ۱۶:۴۲
کد خبر: 154000
انتخاب مدیران همیشگی، توهین به جامعه حرفه‌ای بازار سرمایه است

بهروز خدا رحمی گفته است: جابه جایی مدیران در سازمان‌ها و ارکان بازار سرمایه علاوه بر اینکه می‌تواند برای شخص مدیر به جهت کسب تجارب و پختگی بیشتر مفید باشد، برای سازمان متبوع وی نیز موثر خواهد بود، در غیر این صورت تکیه صرف به یک مدیر برای سال های متمادی توهین به جامعه حرفه‌ای بازار سرمایه کشور است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، این استاد دانشگاه گفت: به طور حتم مدیران حرفه‌ای و با رویکردهای نوین مبتنی بر نیازهای امروز بازار سرمایه هموراه وجود داشته و ادعای اینکه گزینه بهتری نداریم و یا قحط الرجال مدیران به راه افتاده تنها مبتنی بر کوتاه نظری و استدلال اشتباه برخی افراد است.

وی افزود: همواره این اشتباه برای انتخاب مدیران وجود دارد که عده‌ای تصور می‌کنند مدیر موفق باید همگام باشد، در حالی که مدیر باید بر اساس دو گزینه شایستگی و بر اساس نیازهای امروز سازمان به گونه‌ای انتخاب شود که شایستگی وی منطبق با نیاز های سازمان قرار بگیرد.

خدارحمی افزود: آماده سازی و بستر سازی برخی ارکان بازار سرمایه در دهه 1380 طی دوره کوتاه مدت در حالی از سوی برخی مدیران به سرعت صورت گرفت که اگر همچنان آن مدیران در ارکان حضور داشتند، شاید به رشد و تعالی فعلی دست پیدا نمی‌کردند.

به باور وی وقتی یک مدیر تنها گزینه شایسته سالاری در سازمان عنوان می‌شود، به این معنی است که سایر سازمان ها باید از این شایستگی محروم باشند. از سوی دیگر جابه جایی افراد می تواند به پختگی و امکان انتقال تجربیات برای سازمان های جدید و در نهایت ممانعت از تکرار خطاهای گذشته در این سازمان‌ها شود.

خدارحمی، تاکید کرد: تکیه صرف بر اینکه گزینه بهتری برای انتخاب یک مدیر برای ارکان وجود ندارد، نگاهی بیهوده بوده و باعث خو گرفتن متمادی افراد به تنها یک سازمان می‌شود.