۰ نفر

امروز در رینگ بین الملل عرضه می شود

۵۵ هزار تن گازوییل روی میز فروش بورس انرژی

۳ آبان ۱۳۹۵، ۸:۲۰
کد خبر: 153619
۵۵ هزار تن گازوییل روی میز فروش بورس انرژی

امروز ۵۵ هزار تن گازوییل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران به مقصد سه کشور در رینگ بین الملل بورس انرژی عرضه می شود.

به گزارش خبرنگار بورس اقتصاد آنلاین؛امروز دوشنبه سوم آبانماه ۹۵، کالاهای برش سنگین و سوخت کوره سبک پتروشیمی تبریز و برش سنگین پتروشیمی جم در رینگ داخلی و نفت گاز (گازوئیل) شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران از مبادی چابهار، اصفهان، مشهد و تبریز به مقاصد پاکستان، افغانستان، عراق و ترکیه در رینگ بین الملل بورس انرژی ایران عرضه می شوند.

بر اساس این گزارش ، این حجم از گازوییل عرضه شده بالغ بر ۵۵ هزار تن است.

همچنین روز گذشته نیز در تابلوی سلف موازی استاندارد برای قراردادهای با سررسید یکسال و بیشتر در بازار مشتقه بورس انرژی ایران ؛۴۱،۰۰۰ قرارداد با ارزش بیش از ۹۳ میلیارد و ۵۹۲ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

در بازار فیزیکی نیز کالاهای قطران واحد کک سازی و پالایش قطران زرند و میعانات گازی پالایش گاز ایلام در رینگ داخلی و سوخت هوایی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران از انبار نفت اراک به مقصد ارمنستان و نفت سفید شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران از انبار نفت کرمانشاه به مقصد عراق در رینگ بین الملل بورس انرژی ایران مورد عرضه قرار گرفتند که کل معاملات صورت گرفته در این عرضه‌‌‌ها و عرضه‌های مازاد معادل ۵،۲۴۹ تن به ارزشی بیش از ۵۹ میلیارد و ۲۹۷میلیون ریال بود.

دیروز همچنین بازار برق بورس انرژی ایران نیز، شاهد معامله ۸۴۴ قرارداد معادل ۱۰،۳۵۲ مگاوات ساعت به ارزش حدود ۳میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال بود. لازم به ذکر است در آغاز جلسه معاملاتی دیروز، نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه دوم آذر ماه ۹۵ بازگشایی و در پایان جلسه معاملاتی دیروز نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه ششم آبانماه ۹۵ متوقف شده و فرآیند تحویل آن ها آغاز شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین ، در مجموع ارزش کل معاملات دیروز در بورس انرژی ایران به ۱۵۶میلیارد و ۶۲۹ میلیون ریال بالغ شد.

تمام/ف