۰ نفر

اقتصاد آنلاین خبر می دهد

نرخ جدید پایه فرآورده های ویژه پالایشی ها برای آبان ماه/ افزایش ۳۰ درصدی قیمت ها در بورس

۳ آبان ۱۳۹۵، ۷:۴۰
کد خبر: 153614
نرخ جدید پایه فرآورده های ویژه پالایشی ها برای آبان ماه/ افزایش ۳۰ درصدی قیمت ها در بورس

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در اطلاعیه ای نرخ پایه فرآورده های ویژه در بورس را جهت مصارف داخلی برای آبان ماه ۹۵اعلام کرده است.

به گزارش خبرنگار بورس اقتصاد آنلاین؛ محمد رضا مظلومی مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در نامه ای به مدیر عامل های ۹ شرکت پالایشگاهی نرخ جدید پایه فرآورده های ویژه در بورس جهت مصارف داخلی را برای آبان ماه ۱۳۹۵اعلام کرده است.

این اطلاعیه خطاب به مدیران عامل پالایشگاه های اصفهان ،آبادان ،اراک ،شیراز ،بندر عباس ،تهران ، کرمانشاه و لاوان روز یکشنبه ۲ آبانماه ابلاغ شده و در آن تاکید شده نرخ پایه فرآورده های نفتی ویژه در بورس صرفاً جهت مصارف داخلی از تاریخ اول آبانماه ۱۳۹۵تا اطلاع بعدی این شرکت اعلام شده است.

به گفته مظلومی مالیات و عوارض بر ارزش افزوده و سایر هزینه های مربوطه بر اساس دستور العمل های مالی است .

به گزارش اقتصاد آنلاین نکته قابل تامل این اطلاعیه اخذ عین ارز از سوی ملی پخش فرآورده های نفتی در صورت اختلاط، ترکیب یا استحصال فرآورده دیگر از آن و صادرات محصولات مشابه از صادرکنندگان است.

به این ترتیب با مبنا قرار دادن عین ارز صادراتی می توان گفت از این پس نرخ ارز آزاد به جای نرخ مبادلاتی برای تعیین قیمت محصولات پالایشی فرعی محاسبه خواهد شد.

جدول قیمت ۲۰ فرآورده نفتی بدون در نظر گرفتن مالیات و عوراض بر ارزش افزوده آورده شده است. قیمت کالاها در این جدول نسبت به نرخ های قبلی بین ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش نشان می دهد.

با مبنا شدن نرخ ارز آزاد در محاسبه فرآورده های نفتی ویژه پالایشی ها در بورس باید منتظر ماند و دید که آیا نرخ خوراک این مجتمع ها نیز دستخوش تغییر خواهد شد یا سود آوری آنها تحت تاثیر دلار آزاد نوسان خواهد کرد.

 

photo_2016-10-24_06-53-42

برای دیدن تصویر بهتر بر روی آن کلیک کنید.

تمام/ف