۰ نفر

روایت از ضربان ٢۱۰ دقیقه ای تالار شیشه ای

خودنمایی سیمانی‌ها در میان تک سهم‌ ها

۲ آبان ۱۳۹۵، ۱۵:۳۳
کد خبر: 153470
 خودنمایی سیمانی‌ها در میان تک سهم‌ ها

معامله گران بازار سهام در دومین روز معاملاتی آبانماه شاهد معاملاتی کم حجم و خنثی در اغلب نماد های معاملاتی بودند . بازاری که به زعم اغلب کارشناسان تحلیل های آن تحت الشعاع انتخابات ریاست جمهوری امریکا است.

به گزارش خبرنگار بورس اقتصاد آنلاین؛ با پایان معاملات روز یکشنبه دوم آبانماه 95 ؛ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با کاهش 16 واحدی نمایشگر عدد 78 هزار و 370 واحد بود.

شاخص کل هم وزن نیز با رشد 41 واحدی به عدد 15 هزار و 412 واحد دست یافت. شاخص قیمت وزنی ارزشی اما با کاهش 5 واحدی به عدد 27 هزارو 672 واحد رسید و شاخص قیمت هم وزن هم با 41 واحد رشد، عدد 15 هزار و 412 واحد را تجربه کرد.

امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با کاهش 43 واحدی به رقم 87 هزار و 187 واحد دست یافت. شاخص بازار نیز در حالی بدوم تغییر محسوسی عدد 54 هزارو 907 واحد را تجربه کرد که شاخص بازار دوم با کاهش 102 واحدی به رقم 170 هزار و 986 واحد رسید.

شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز امروز با کاهش 2 واحدی عدد 829 واحد را تجربه کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین ؛ امروز بازار سهام شاهد معاملاتی کم حجم و متعادل در اغلب نماد های معاملاتی بود . بازاری که به نظر می رسید در انتظار مشخص شدن تکلیف انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ترجیح می دهد با تابلوی معاملات فقط نگاه کند.

در عین حال با ادامه انتشارگزارش های عملکردی شش ماهه شرکت ها اغلب معامله گران همچنان نوسان 10 درصدی را تا لمس نقدینگی تازه در دستور کار برنامه راهبردی خود قرار داده اند.

بر اساس این گزارش گروه سیمانی ها نیز امروز با معاملاتی کم حجم شاهد رِنج شدن قیمت سهام در بالاترین دامنه نوسان قمیتی همزمان با بهبود الگو های تکنیکالی این گروه بود. در این گروه همچنان خرید با دید نوسانگیری حکم فرما است.

گروه غذایی و لبنیاتی ها نیز همچنان میزبان معامله گران کم سرمایه و نوسانگیر بازار است.

در این بین گروه سایر کانی های غیر فلزی در کنار تک سهم های بازار توانسته اند اقبال معامله گران حرفه ای بازار را برای راضی کردن آنها برای ادامه حضور در بازار جلب کند.

از سویی دیگر تک سهم های دارویی در فصل افزایش فروش آنها همچنان برای خریداران سهام خودنمایی می کنند.

در روز جاری معاملات کد به کد در نماد معاملاتی سرمایه گذاری غدیر توانست از افت شاخص کل بورس اندکی بکاهد . در عین حال گروه معدنی ها و فلزات اساسی همچنان برای خریداران سهام جذابیتی نهفته را می پروراند.

گروه پالایشی ها اما با غلبه عرضه بر تقاضا نظاره گر معاملاتی متعادل در دامنه نوسان منفی قیمت ها بود.

امروز بازار سهام بازاری متعادل و کم حجم بود که با نیم نگاهی به تک سهم ها و شرکت های کوچک ترجیح می داد تا بازدهی های بدست آمده در روزهای گذشته را اندکی نقد کند. بازاری که با امید به آینده همچنان منتظر رخداد های آتی در دنیای سیاست و اقتصاد است.