۰ نفر

روایت اقتصاد آنلاین از ضربان ۲۱۰ دقیقه ای تالار شیشه ای/ غذایی ها لیدر چارتیست های نوسانگیر

۲ آبان ۱۳۹۵، ۶:۴۴
کد خبر: 153365
روایت اقتصاد آنلاین از ضربان ۲۱۰ دقیقه ای تالار شیشه ای/ غذایی ها لیدر چارتیست های نوسانگیر

دیروز شنبه،بازار سهام شاهد بازاری به نسبت کم حجم تر از روز گذشته اما با بیم و امید های بسیار بود. بازاری که غذایی ها و البته پالایشی ها در کنار تک سهم ها لیدر های آن بودند.

به گزارش خبرنگار بورس اقتصاد آنلاین؛ با پایان معاملات دیروز شنبه اول آبانماه 95 ؛شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با افزایش 295 واحدی روی رقم 78 هزار و 387 واحد ایستاد.

شاخص کل هم وزن نیز با رشد 80 واحدی به عدد 15 هزار و 371 واحد دست یافت. شاخص قیمت وزنی ارزشی اما با رشد 104 واحدی به عدد 27 هزارو 809 واحد رسید و شاخص قیمت هم وزن با 64 واحد رشد، عدد 12 هزار و 269 واحد را تجربه کرد.

دیروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افزایش 264 واحدی به رقم 87 هزار و 230 واحد دست یافت. شاخص بازار نیز در حالی با افزایش 230 واحدی عدد 54 هزارو 907 واحد را تجربه کرد که شاخص بازار دوم با افزایش 508 واحدی به رقم 171 هزار و 89 واحد رسید.

شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز دیروز با رشد 6 واحدی عدد 831 واحد را تجربه کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین ؛ دیروز بازار سهام شاهد گشایش اغلب نمادهای معاملاتی بازار بدهی و سایر اوراق مشارکت پس از بازگشت از موعد تسویه دوره ای و پرداخت اجاره بهای دوره ای انواع صکوک بود . 

در عین حال انتشار گزارش های عملکردی شش ماهه نه چندان دلچسب شرکت ها در کنار اقبال بازار برای جمع آوری سهام شرکت های کوچک و تک سهم ها باعث شد تا بازار سهام معاملات پر حجمی را دیروز در  تالار شیشه ای شاهد نباشد.

در این میان گروه خودرویی ها در روندی متعادل و خنثی همچنان در محدوده صفر تابلو معاملات پر حجمی را نسبت به سایر گروهها نظاره گر هستند.

بر اساس این گزارش دیروز بازار سهام در گروه ساختمانی نیز پس از صادر شدن سیگنال های خرید شاهد تکاپوی معامله گران نوسانگیر و چارتیست های کوتاه مدت نگر بود.

در تداوم غیبت کیسون نیز دیروز در بازار پایه خبر رسید این نماد برای انتقال به تابلوی معاملات بالاتر فرابورس در انتظار ابلاغ مصوبه هیات پذیرش است. این شرکت در تدارک انعقاد جدید برای پروژه گاز رسانی به سیستان است.

در گروه غذایی ها با پیشرو شده گروه لبنیات ، معامله گران بورس تهران دیروز همزمان با افزایش انتظارها برای انتشار گزارش های عملکردی امیدوارکننده در این گروه و در عین حال انتشار خبرهایی در خصوص تک نرخی شدن ارز شاهد تشکیل صف خرید های پایدار و اقبال خریداران اغلب کوتاه مدت نگر بود.

در گروه قندی نیز خریداران سهام با هدف نوسانگیری در این گروه همچنان فعال بودند.ارز تک نرخی تنها دلخوشی معامله گران این گروه در روزهای کم نوسان بازار است.

پالایشی ها اما اگر چه در مقابل عرضه های معامله گران اغلب حقیقی ، حمایت خریداران را شاهد بودند اما همسو با افزایش قیمت جهانی نفت میزبان نوسانگیران کوتاه مدت نگر است. در بازار های جهانی، نفت خام متاثر از توافق اوپک و آثار روانی آن بر بازارها شاهد افزایش ناچیز قیمت ها است.

از سویی دیگر دیروز گزارش عملکرد شش ماهه حسابرسی نشده کنتور سازی ایران در حالی منتشر شد که در این گزارش نه چندان دلچسب از پوشش 24 درصدی سود برآوردی خبر داده شده است.

در گروه پتروشیمی ها نیز امروز پتروشیمی آبادان به دلیل تداوم زیان عملیاتی از سوی ناظر بازار متوقف شد.این سهم این روزها با نگاه به دارایی های آن مورد اقبال خریداران قرار گرفته است.

همچنین در ارکان بازار نیز دیروز خبر رسید اعضای هیات مدیره بورس اوراق بهادار تهران سه شنبه هفته جاری تشکیل جلسه خواهند داد تا بر سر تداوم همکاری با حسن قالیباف اصل مدیر عامل کنونی این بازارتصمیم گیری کنند. وی از سال 1387 تا کنون همچنان سکان مدیریت بورس تهران را در دست داشته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین بازار سهام دیروز بازاری متعادل و به نسبت کم حجم بود که گروه غذایی ها به رهبری گروه لبنیات و تک سهم ها حرف اول را در آن می زدند. بازاری که هنوز برای بدست آوردن نوسان 10 درصدی به دنبال سهم های زیر خاکی و یا برخوردار از سهام شناوری پایین است.

تمام/ف