۰ نفر

مدیرعامل بانک توسعه تعاون:

منابع بانک توسعه تعاون در 5 سال گذشته 6 برابر شده است

۱۲ شهریور ۱۳۹۷، ۱۶:۴۲
کد خبر: 297762
منابع بانک توسعه تعاون در 5 سال گذشته 6 برابر شده است

مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: منابع بانک توسعه تعاون در پنج سال گذشته نسبت به‌کل ادوار فعالیت صندوق تعاون و بانک توسعه تعاون از بدو تأسیس 6 برابر شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، حجت اله مهدیان در جلسه شورای هماهنگی سازمان‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی افزود: گستردگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موجب شده است که زمینه‌های تعامل و همکاری بین دستگاه‌های زیرمجموعه بیش‌ازپیش فراهم شود.

 

وی اضافه کرد: بانک توسعه تعاون به‌منظور بهره‌مندی از این فرصت‌ها و درراستای تقویت همکاری‌ها و تعامل دوسویه نگاه به درون را در اولویت فعالیت‌های کاری خود قرار داده است.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون ضمن اشاره به سابقه فعالیت این بانک اظهار داشت: این بانک 20 سال در قالب صندوق تعاون (از سال 68 تا 88) فعالیت داشته و از 15 مرداد سال 88 تا به امروز به مدت 9 سال است که در قالب بانک توسعه تعاون فعالیت دارد.

وی ادامه داد: در این 9 سال فعالیت، حجم دارایی‌ها، منابع بانک، اعطای تسهیلات و تخصیص منابع با جهش‌های بسیار خوبی مواجه بوده است که براین اساس در این پنج سال بر اساس آمار؛ منابع بانک 6 برابر شده است.

مهدیان در ادامه به برخی تفاهم‌نامه‌های فی‌مابین دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز اشاره کرد و افزود: تفاهم‌نامه‌های فی‌مابین بهزیستی، کمیته امداد و بنیاد شهید ازجمله تفاهم‌نامه‌هایی است که خوشبختانه بانک توسعه تعاون در اجرای آن‌ها روسفید شده است.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون به عملکرد این بانک در اجرای طرح‌های تکلیفی اشاره کرد و گفت: عملکرد مناسب سال‌های قبل بانک توسعه تعاون موجب شد تا تکالیف بیشتری را برای بانک توسعه تعاون مقرر شوند.

مهدیان اظهار داشت: از سال 94 به بعد که بانک توسعه تعاون مجری طرح رونق تولید بنگاه‌های کوچک و متوسط شد باوجوداینکه بانک توسعه تعاون از حیث تعداد و گستردگی جزو بانک‌های نوپا به شمار می‌رود ولی عملکرد مناسب بانک موجب شد تا بانک توسعه تعاون در زمره پنج بانک برتر کشور قرار گیرد.

وی تعداد شعب و باجه‌های بانک توسعه تعاون در سطح کشور را 450 باب خواند و اظهار داشت: بانک توسعه تعاون به همت چهار هزار و 300 نیروی جوان و زبده موفق شده است در اجرای طرح حمایت از اشتغال پایدار روستایی عملکردی قابل‌قبول ارائه نماید.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون اجرای طرح حمایت از اشتغال پایدار روستایی و طرح اشتغال فراگیر را فرصتی مغتنم برای شرکت‌های تعاونی خواند و افزود: متأسفانه در ماه‌های گذشته شرکت‌های تعاونی بسیار محدودی برای بهره‌مندی از این فرصت استثنایی اقدام کرده‌اند که امیدواریم افزایش یابند.

وی به اجرای طرح چشمه تعاون اشاره کرد و گفت: بر اساس این طرح بانک توسعه تعاون به دنبال شرکت‌های تعاونی رفت که در بانک حساب فعال ندارند از این حیث خوشبختانه میزان مشتریان از بخش تعاون کشور از 60 درصد به 70 درصد رسید که در نوع خود ارزشمند است اما امیدواریم این میزان را در کمترین زمان ممکن افزایش دهیم.

این گزارش حاکی است، جلسه شورای هماهنگی سازمان‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با حضور مدیرعامل بانک توسعه تعاون و به میزبانی مدیریت شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی برگزار شد.