۰ نفر

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران تشریح کرد؛

اثرگذاری بسته ارزی بانک مرکزی در سیاست تنظیم بازار ثانویه

۱۵ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۰۳
کد خبر: 290876
اثرگذاری بسته ارزی بانک مرکزی در سیاست تنظیم بازار ثانویه

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: بسته جدید ارزی در کنار نظم و انضباط مالی حوزه های مختلف اجتماعی و اقتصادی به تسهیل در عبور از تحریم ها کمک می کند.

به گزارش اقتصادآنلاین، دکتر مرتضی اکبری با اشاره به بسته ارزی ارائه شده توسط دولت و بانک مرکزی و همچنین تاثیرات نوسانات ارزی اخیر در بازار، بیان داشت: التهابات ارزی در روزهای گذشته منجر به تشویش بازار و دغدغه اذهان عمومی شده است و برای مقابله با وضعیت پیش آمده ارائه بسته و سیاست جدید ارزی امری ضروری به نظر می رسد.

وی در رابطه با ویژگی های این بسته پیشنهادی تصریح کرد: قاعدتاً در سیاست جدید ارزی اتخاذ شده تمامی نیازهای کشو اعم از دانشجویی تا فعالیت های تولیدی و مولد دیده شده است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در رابطه با نحوه قیمت گذاری ارز با توجه به شرایط موجود خاطرنشان ساخت: بخشی از قیمت گذاری جدید باید به صورت حمایتی باشد تا دولت بتواند بر کنترل نرخ آن نظارت کند، اما قسمت اعظم آن باید در بازار ثانویه تنظیم و تعدیل شود.

وی در رابطه با وضع تحریم های جدید و تاثیر آن بر اقتصاد کشور اظهارداشت: این تحریم ها قبلا نیز اعمال شده بود؛ تحریم های سال های ۹۰ و ۹۱ با وسعت بیشتر و سنگین تری وضع شده بودند زیرا اجماع و حمایت جهانی دولت ها را نیز در بر داشت.

اکبری افزود: تحریم های جدید تنها حمایت چند کشور معدود را به همراه دارد و کشور ما می تواند با کمی نظم و انضباط از این بحران ها عبور کند.

وی تصریح کرد: با بهره گیری از تجربه های گذشته و تدوین سیاست های راهبردی از این تحریم ها نیز می توان گذشت، اما تشدید هماهنگی و مودت در میان مسئولان در حوزه های مختلف لازمه تحقق این امر است.