۰ نفر

توسط بانک قرض الحسنه مهرایران انجام می‌شود:

پرداخت ۳۲۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به دانشجویان

۱۴ مرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۵۶
کد خبر: 290583
پرداخت ۳۲۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به دانشجویان

بانک قرض الحسنه مهرایران در راستای تحقق مسئولیت های اجتماعی و توجه به تامین مالی هزینه های ادامه تحصیل دانشجویان، ۳۲۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد ۳ درصد به دانشجویان پرداخت می کند.

به گزارش اقتصادآنلاین، دکتر مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران با هدف کمک به وضع تحصیلی و رفاهی دانشجویان بااستعداد و کم بضاعت در جهت برنامه های ترسیم شده در قانون اساسی و خودکفایی آموزش عالی کشور با ذوالفقار یزدان مهر، مشاور وزیر و رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری تفاهمنامه همکاری امضاء کرد.

دکتر اکبری در مراسم امضای این تفاهمنامه که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد بیان داشت: در این قرارداد، بانک قرض الحسنه مهرایران هر سال و در طول مدت این همکاری از محل منابع خود و معادل دو برابر مبلغ سپرده ی صندوق رفاه دانشجویان به میزان ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای سال اول، نسبت به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به دانشجویان معرفی شده اقدام می کند.

وی افزود: مدت این تفاهمنامه ۴ سال است که طی آن بیش از ۳۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد ۳ درصد به دانشجویان دارای شرایط پرداخت می شود که در صورت رضایت صندوق رفاه و استقبال دانشجویان، مبلغ و مدت همکاری قابل تمدید خواهد بود.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران تصریح کرد: میزان تسهیلات اعطایی به هر دانشجو در هر مقطع تحصیلی معرفی شده حداکثر طی ۸ مرحله به تشخیص و معرفی صندوق خواهد بود و مبلغ تسهیلات اعطایی از محل منابع بانک قرض الحسنه مهرایران به هر یک از اشخاص معرفی شده، متناسب با مقطع تحصیلی و حداکثر ۲۰۰ میلیون ریال می باشد.

در ادامه، دکتر یزدان مهر از افزایش وام های دانشجویی در سال جاری خبر داد و گفت: صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در مجموع ۲۱ نوع وام دارد که به دانشجویان مستعد و کم بضاعت پرداخت می کند.

وی ادامه داد: در سال های اخیر تلاش کرده ایم تا در صندوق رفاه دانشجویان، ارتقاء خدمات رسانی توام با کرامت انسانی با دانشجویان داشته باشیم.

مشاور وزیر و رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه ۸۰ درصد دانشجویان شهریه پرداخت می کنند و در صف دریافت شهریه های متفرقه قرار دارند، گفت: در پرداخت وام شهریه با توجه به میزان منابع دچار مشکل هستیم و بر اساس این تفاهم نامه، وام به دانشجویان مراکز غیرانتفاعی ، آزاد اسلامی و علمی کاربردی تعلق می گیرد .

یزدان مهر اظهار داشت: دانشجویان در تمام مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری از ابتدای ترم آینده می توانند با مراجعه به سامانه صندوق رفاه وزارت علوم تحقیقات و فناوری از این وام استفاده کنند .