۰ نفر

گام‌های توسعه خدمات الکترونیکی بانک تجارت

۹ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۵۵
کد خبر: 289276
گام‌های توسعه خدمات الکترونیکی بانک تجارت

بانک تجارت به منظور افزایش رضایتمندی مشتریان، ارائه خدمات گوناگونی همچون امکان شارژ مستقیم سیم‌کارت بر روی خودپردازها و سامانه‌های برداشت مستقیم و واگذاری سرویس توسط مشتریان را در سال جاری به اجرا در می‌آورد.

به گزارش اقتصادآنلاین، نادر خواجه حق وردی قائم مقام مدیرعامل بانک تجارت در گفت‌وگویی با اشاره به برنامه‌های این بانک در حوزه توسعه خدمات الکترونیک اظهار داشت: بخش فناوری اطلاعات بانک تجارت طی سال 1396 در راستای ارتقای سطح خدمات به مشتریان، سرویس‌ها و خدمات جدیدی از جمله امکان صدور کارت برای حساب‌های مشترک، صدور کارت گروهی، صدور کارت هدیه انبوه و کارت جیره غذایی برای پناه جویان سازمان ملل را ارائه کرده است.

وی با بیان اینکه این بانک طی مدت مذکور نسخه 64 بیتی سرویس IOS موبایل بانک را نیز ارائه کرده است، افزود: امروز با ورود استارت آپ‌ها و فینتک‌ها به عرصه مالی کشور و ارائه خدمات مالی توسط این گروه‌ها، در شرایطی به سر می‌بریم که سرعت توسعه خدمات الکترونیک به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرده و هر روز شاهد ظهور خدمتی جدید هستیم. مجموعه بانک تجارت نیز ضمن برقراری ارتباط و همکاری با این مجموعه‌ها، محور توسعه خدمات نوین خود را بر اساس آخرین دست‌آوردهای فینتک‌ها در حوزه بانکداری و خدمات مالی قرار داده است.
حق‌وردی در تشریح دیگر اقدامات اخیر بانک تجارت در حوزه خدمات نوین گفت: سرویس گزارش‌گیری با رمز ثابت برای مشتریان حقوقی و مشترک، توسعه خدمات انتقال وجه پایای گروهی، بهینه‌سازی سرویس چک در سامانه فرا، پرداخت گروهی قبض، بازطراحی سرویس ارسال ایمیل، گزارش چک چکاوک در اینترنت بانک فرا، تلفن بانک در شعب ارزی و توسعه و شخصی سازی زیرساخت های مبتنی بر وب سرویس در اینترنت بانک فرا از دیگر اقداماتی است که بانک تجارت طی ماه‌های اخیر موفق به پیاده‌سازی آنها شده است.
قائم مقام مدیرعامل بانک تجارت در خصوص برنامه‌های توسعه خدمات الکترونیک این بانک در سال 1397 عنوان کرد: امسال برای افزایش رضایتمندی مشتریان، ارائه خدمات گوناگونی همچون امکان شارژ مستقیم سیمکارت تلفن همراه بر روی خودپردازها، توسعه سرویس موبایل بانک جدید، سرویس «بانک پرداخت»، سامانه‌های برداشت مستقیم و مدیریت مجوزها و ارائه سرویس مدیریت دسترسی به خدمات توسط مشتری در سیستم اینترنت بانک فرا اجرا می‌شود.
حق‌وردی در تشریح خدمت «بانک پرداخت» گفت: از طریق این سرویس هرگونه پرداخت قبض در سرویس اینترنت بانک حقیقی – حقوقی و فرا به مشتری اطلاع داده می‌شود و مشتری می‌تواند به دلخواه آن را تنظیم کند. وی در خصوص سرویس «برداشت مستقیم» نیز اظهار کرد: در این خدمت امکان بدهکار نمودن حساب‌های مشتری بر اساس توافقات صورت گرفته با طرف طلبکار فراهم می شود.
وی در ادامه از پیگیری مراحل پروژه Corebanking به عنوان یکی از طرح های بزرگ بانک تجارت در سال جاری یاد کرد و افزود: طرح بانکداری یکپارچه با هدف تمرکز اطلاعات و اجرای فرایندها، چابک‌سازی در ارائه خدمات، حذف سیستم‌های جزیره‌ای، بهبود تکنولوژیک شعب، کاهش هزینه‌ها، افزایش سرعت و امنیت ارائه خدمت از اولویت‌های بانک محسوب می‌شود و چنانچه به هر دلیلی از جمله تحریم‌های بین‌المللی نتوانیم با شرکت‌های بین المللی وارد قرارداد یا مشارکت بشویم، قطعا جایگزین مناسب دیگری در برنامه بانک قرار دارد که بلافاصله عملیاتی می‌شود.
قائم مقام مدیرعامل بانک تجارت در تبیین دیگر برنامه‌های این بانک در زمینه توسعه فناوری تصریح کرد: خرید، اختصاصی‌سازی و نصب و راه‌اندازی سامانه سوئیچ جدید کارت با توجه به افزایش روزافزون حجم تراکنش‌ها از دیگر برنامه‌هایی است که در حوزه IT بانک تجارت انجام خواهد شد.
عضو هیات عامل بانک تجارت در ادامه این گفت‌وگو با تاکید بر افزایش نفوذ شبکه‌های اجتماعی در میان اقشار مختلف مردم اظهار داشت: بانک تجارت با هدف حضور موثر در این عرصه، طی سال جاری نقشه راه بانکداری اجتماعی را در دست اجرا دارد. در این مرحله، شناسایی نیازمندیهای لازم برای پیاده‌سازی، دستیابی به استراتژی و مدل مطلوب، تعیین ماژول پیشنهادی بانکداری اجتماعی و دستیابی به مدل مفهومی این خدمت در دست بررسی و اجرا قرار دارد.
حق‌وردی در پایان یادآوری کرد: مجموعه کارکنان بخش فناوری اطلاعات بانک تجارت به عنوان یکی از واحدهای شبانه روزی این بانک، در تلاش هستند ضمن ارائه مستمر و بی‌نقص خدمات جاری، در قالب تحقیق و توسعه مستمر سرویس‌ها و با تفکر «بهترین خدمات برای مشتریان بانک تجارت» به خدمت رسانی بپردازند.