۰ نفر

با توافق بانک قرض‌الحسنه مهرایران و شرکت سهامی فرش صورت می‌گیرد؛

پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه برای خرید فرش دستباف

۲۷ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۴۳
کد خبر: 286157
پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه برای خرید فرش دستباف

براساس تفاهم‌نامه‌ای که میان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و شرکت سهامی فرش ایران منعقد شد، به متقاضیان خرید فرش، تسهیلات قرض‌الحسنه در مجموع تا سقف 25میلیارد تومان تسهیلات داده می‌شود.

اقتصادآنلاین - صبا نوبری؛ مرتضی اکبری، مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در مراسم امضای این تفاهم‌نامه که صبح امروز برگزار شد با اشاره به اینکه این اقدامات در راستای سیاست‌های نظام مبتنی بر حمایت از کالای ایرانی صورت گرفته‌است، ادامه داد: تسهیلات قرض‌الحسنه در مجموع تا سقف 25میلیارد تومان با نرخ کارمزد 4درصد به متقاضیان داده می‌شود و هزینه‌های بانک هم از محل همین سود تامین می‌شود چراکه بانک قرض الحسنه مهر ایران، از منابع دولتی استفاده نمی‌کند.

وی ادامه داد: بانک به جز پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به اشخاص حقیقی، هیچ خدمات دیگری را ارائه نمی‌دهد.

اکبری در خصوص مزیت این بانک نسبت به بانک‌های دیگر گفت: معوقات ما هیچگاه بیشتر از 1درصد نبوده‌ است و این درحالیست که معوقات هیچ بانکی در کشور کمتر از 10درصد نیست.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ما 8200 میلیارد تومان تسهیلات را به 752هزار نفر اعطا کرده ایم که در سال جدید قصد داریم این تعداد را به حدود 800هزار نفر برسانیم.

وی با بیان اینکه ما در کشور مشکلی در حوزه تولید نداشته و این خریدار است که در تامین هزینه با چالش مواجه می‌شود افزود: بانک ما هم با هدف رفع این مشکل به افراد تسهیلات می‌پردازد.

اکبری همچنین گفت: ما در بخش ضامن سخت گیری‌های خود را خواهیم داشت و برای وام‌های زیر10میلیون تومان به یک‌ضامن و وام بالای 10میلیون تومان دو ضامن نیاز است اما از افراد وثیقه و سفته نمی‌خواهیم.

وی در پایان افزود: پیش‌بینی می‌شود با اعطای این تسهیلات فروش اقساطی فرشِ شرکت سهامی فرش ایران که 84سال از شروع فعالیتش می‌گذرد تا 30درصد افزایش پیدا کند.

 توافق بانک قرض‌الحسنه مهرایران و شرکت سهامی فرش