۰ نفر

واکنش بانک کشاورزی به انتشار یک اطلاعیه

۲۶ تیر ۱۳۹۷، ۱۳:۱۶
کد خبر: 285839
واکنش بانک کشاورزی به انتشار یک اطلاعیه

در پی انتشار یک اطلاعیه بانک کشاورزی در اقتصاد آنلاین با عنوان "خود تحریمی در بانک کشاورزی"، روابط عمومی این بانک توضیحات زیر را برای دفتر سایت ارسال کرده است که در ادامه خواهید خواند؛

"درج مطلب مورد اشاره با مضمون" خود تحریمی بانک کشاورزی" براساس برداشت از نامه داخلی 14 ماه قبل این بانک و حاکی از عدم آشنایی با ضوابط و ساز وکارهای عملیات بانکی بین‌المللی است.

مبادلات بانکی بین‌المللی حداقل بین دو بانک انجام می‌گیرد و درصورت رعایت نکردن فهرست‌های ناظر بر تحریم اشخاص، شرکت‌ها و کالاهای تحت تحریم، صدور یک حواله یا انجام یک تراکنش بانکی، علاوه بر اینکه در عمل انجام شدنی نیست، بلکه می‌تواند به انسداد وجوه و در خطر افتادن منافع شخص یا شرکت مربوطه منجر شود. اتفاق ناگواری که متاسفانه در سال‌های تحریم برای برخی از شرکت‌های تحت تحریم به کرات روی داده است. علاوه بر این، بانک داخلی درگیر در چنین عملیاتی نیز خود در معرض تحریم قرار خواهد گرفت که خلاف منافع ملی کشور است. نامه اداره مبارزه با پولشویی بانک برای جلوگیری از وقوع چنین رویدادهایی صادر شده است.

لازم است اشاره شود که در تمام سال‌های اعمال تحریم‌ها علیه سیستم بانکی کشور، بانک کشاورزی به دلیل رعایت استانداردها و ضوابط بانکداری بین‌الملل خوشبختانه در فهرست تحریم قرار نگرفت و با چنین رویکردی توانست به انجام مبادلات تجاری کشور در سطح بین‌المللی کمک کند. بدیهی است، تضعیف این بانک خوشنام در سطح ملی و بین‌المللی خلاف انصاف و منافع ملی کشور است."