۰ نفر

پرسه در بانک‌ها؛

وجود بیش از 20هزار شعبه بانکی در کشور/ ۳۵بانک و موسسه اعتباری در حال فعالیت هستند

۳ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۴۵
کد خبر: 280670
وجود بیش از 20هزار شعبه بانکی در کشور/ ۳۵بانک و موسسه اعتباری در حال فعالیت هستند

شاید بارها برایتان پیش آمده به شعب بانک‌ها مراجعه کرده و با وجود تعدد باجه‌ها و کارمندانی که بیکار نشسته‌اند، مدت‌ها در صف مشتریان برای انجام امور خود منتظر مانده باشید، چرا که فقط یک یا دو باجه مشغول به کار هستند.

تعداد زیاد شعب بانک‌ها و توزیع آنها در سطح شهر موضوع جدیدی نیست و بارها مورد نقد قرار گرفته است، چرا که با وجود این‌که حدود ۳۵ بانک و موسسه اعتباری در حال فعالیت هستند، تعداد شعب آنها به حدود ۲۰ هزار مورد می‌رسد و در برخی شهرها از جمله تهران مشاهده می‌شود که در یک خیابان و در فاصله کوتاه، شعب فراوان بانک‌ها و حتی از یک بانک دو شعبه وجود دارد. به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در حال حاضر بر اساس آخرین آمار تعداد کل شعب بانک‌ها در داخل کشور به ۲۰ هزار و ۷۲۳ مورد می‌رسد که از این تعداد ۳۱.۴ درصد برای بانک‌های خصوصی شده، ۲۶.۳ درصد برای بانک‌های خصوصی و موسسات اعتباری و ۴۲.۳ درصد برای بانک‌های دولتی است.

چندی پیش رئیس جمهور نیز در رابطه با وفور شعب بانک‌ها انتقاداتی مطرح  کرد و در ادامه فرشاد حیدری- معاون نظارت بانک مرکزی- گرچه این موضوع را پذیرفت ولی تاکید داشت بیش از این‌که تعداد بالا باشد توزیع مناسبی انجام نشده و باید در این مورد بازنگری شود.

در شرایطی که بانکداری الکترونیک در سطح نسبتا مناسبی در مقایسه با گذشته رشد داشته و عمدتا مشتریان بانک‌ها امور خود را غیرحضوری انجام می‌دهند، اما به هر صورت برخی خدمات نیاز به مراجعه مستقیم به شعب دارند.

یکی از مسائلی که این روزها مشتریان بانک‌ها با آن روبه‌رو هستند این است که وقتی به شعب مراجعه می‌کنند با وجود این‌که فضای زیادی را یک شعبه اشغال کرده و حداقل شش تا هفت باجه در آن وجود دارد، اما با باجه‌های خاموش مواجه می‌شوند به طوری که فقط یک یا دو متصدی امور بانکی حاضر به پاسخگویی بوده و امور را انجام می‌دهند و مابقی افراد و کارمندان بانک اغلب به امور دیگری مشغول بوده و پاسخگوی نیاز مشتریان نیستند و در این حالت افراد باید مدت‌ها در صف باقی مانده تا بتوانند امور خود را انجام دهند.

این در حالی است که مطرح کردن موضوع با برخی مسئولان شعب که چرا باجه‌ها فعال نبوده و کارمندان آنها اغلب بیکار در شعبه در حال گردش هستند با پاسخ و واکنش مناسبی همراه نیست.  به هرحال مشتریان بانک‌ها با توجه به سرمایه‌گذاری که در آنها داشته و از عوامل اصلی فعالیت بانک به شمار می‌رود، این انتظار را دارند که خدمات‌رسانی به آنها در حداقل زمان ممکن از سوی شعب انجام شده و با برخورد مناسبی از آنها مواجه باشند.