۰ نفر

اوبر بانک اتریش مراودات خود با ایران را تمام می‌کند

۲۴ خرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۰۴
کد خبر: 278597
اوبر بانک اتریش مراودات خود با ایران را تمام می‌کند

اوبربانک اتریش اعلام کرد، این بانک به دلیل افزایش ریسک فعالیت شرکت های اروپایی در سایه تحریم های احتمالی دولت آمریکا از ایران خارج می شود.

به گزارش رویترز، اوبربانک اتریش اعلام کرد، این بانک به دلیل افزایش ریسک فعالیت شرکت های اروپایی در سایه تحریم های احتمالی دولت آمریکا از ایران خارج می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، اوبربانک در ماه سپتامبر قراردادی با ایران به امضا رسانده بود که این بانک را قادر می ساخت سرمایه گذاری های جدید در این کشور را تامین مالی نماید. اوبربانک یکی از اولین بانک های اروپایی بود که بعد از انعقاد توافق برجام و لغو تحریم های ایران وارد همکاری با ایران شده بود.

اما اکنون پس از اقدام دونالد ترامپ در خروج از برجام و وضع تحریم های جدید علیه ایران چشم انداز همکاری با ایران تغییر کرده است.

با وجود اینکه اعضای اروپایی برجام گفته اند خواهان حفظ توافق هسته ای با ایران هستند، اما بسیاری از شرکت های اروپایی ضمن ابراز نگرانی نسبت به افزایش ریسک تجارت در ایران از خروج خود از بازار این کشور خبر داده اند.

اوبربانک در اطلاعیه ای که در سایت اینترنتی خود منتشر کرده آورده است: «اوبربانک طی دو سال گذشته از بسیاری از مشتریان خود و کسب و کار آنها در ایران حمایت کرده است... تهدیدی که از ناحیه تحریم های ثانویه دولت آمریکا متوجه شرکت های اروپایی شده ما را ناگزیر می سازد تا (از فعالیت در ایران) عقب نشینی کنیم.»

اوبربانک پیش از این در اقداماتی احتیاطی تامین مالی پروژه های مربوط به ایران را به حالت تعلیق درآورده بود. اکنون این بانک اروپایی می گوید، معاملات و اعتبارات اسنادی مربوط به ایران منحصرا برای قراردادهایی امکان پذیر خواهد بود که قبل از 8 می منعقد شده باشند.

اوبر بانک گفته، به مشتریان خود که معاملات مرتبط با ایران را انجام می دهند توصیه می کند که به صورت فوری به این معاملات خاتمه دهند، زیرا ممکن است نقل و انتقالات پولی مربوط به این معاملات از 4 نوامبر به بعد امکان پذیر نباشد.