۰ نفر

آمار گشایش‌های یورویی و یوانی منتشر شد

رونق گشایش ال‌سی با دلار ۴۲۰۰تومانی/ ۲۹۱۱فقره درخواست تامین ارز یورویی

۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۲۴
کد خبر: 267773
رونق گشایش ال‌سی با دلار ۴۲۰۰تومانی/ ۲۹۱۱فقره درخواست تامین ارز یورویی

آمارهای بانک مرکزی حکایت از آن دارد که در مجموع شش هزار و ۵۲ درخواست تامین ارز به این بانک ارایه شده که از این تعداد۲۹۱۱ فقره آن، یورویی و ۱۴۲۶ فقره آن بر مبنای یوان بوده است.

بعد از تصمیم دولت برای یکسان‌سازی نرخ ارز با دلار ۴۲۰۰ تومانی، اگرچه مخالفت‌ها و موافقت‌های بسیاری با این طرح دولت صورت گرفت، اما اعضای کابینه به خصوص مسئولان بانک مرکزی، دفاعی جانانه از تامین ارز مورد نیاز واردکنندگان کالاهای رسمی کشور دارند و بر این باورند که درخواست‌های حقیقی را بدون هیچ مشکلی تامین اعتبار می‌کنند.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر،در عین حال، بر اساس آمارهای بانک مرکزی در فاصله ۲۰ فروردین ماه سال جاری که رسما اجرای پروژه یکسان‌سازی نرخ ارز کلید خورده تا روزهای ابتدایی اردیبهشت ماه، در مجموع ۶۰۵۲ فقره درخواست تامین ارز به بانک مرکزی وارد شده که ارزش دلاری آنها معادل ۱۳۳۲ میلیون دلار است.

بر اساس آمارهای رسمی، برای ارز یورو تعداد درخواست تامین ارز معادل ۲۹۱۱ فقره معادل ۶۴۰ میلیون یورو است که معادل دلاری ۷۸۸ میلیون دلار برآورد شده است. در عین حال ۱۴۲۶ فقره درخواست تامین ارز به یوان ارایه شده که مبلغ ارزی آن یک هزار و ۵۷۶ میلیون یوان با معادل دلاری ۲۵۰.۸۷ میلیون دلار است.

بعد از یورو و یوان، وون کره جنوبی بیشترین تقاضا معادل ۶۸۳ فقره به ارزش ۱۰۶ هزار و ۱۰۳ میلیون وون معادل ۹۹.۳۶ میلیون دلار است.  در مورد روپیه هند و لیر ترکیه نیز به ترتیب ۵۲۴ و ۲۹۳ فقره درخواست تامین ارز به ترتیب به ارزش ۶هزار و ۱۲۲ میلیون روپیه و ۱۷۷ میلیون لیر است که معادل دلاری آنها نیز به ترتیب ۹۳ میلیون دلار و ۴۳ میلیون دلار است.

در حوزه فرانک سوئیس نیز تنها سه درخواست تامین ارز به ارزش ۲۳ میلیون فرانک و معادل دلاری ۲۴ میلیون دلار ارایه شده است؛ ضمن اینکه ین ژاپن نیز با ۱۶۰ فقره به ارزش ۲ هزار و ۲۲۱ میلیون ین و معادل دلاری ۲۰ میلیون دلار در جدول درخواست‌های تامین ارز قرار دارد.

در حوزه روبل روسیه ۴۶ فقره درخواست به ارزش ۳۹۵ میلیون روبل و ارزش دلاری ۶ میلیون دلار و در حوزه ریال عمان ۶ فقره درخواست به ارزش ۱.۹ میلیون ریال معادل ۵ میلیون دلار به بانک مرکزی رسیده است.

در مجموع با درخواست بانک‌های عامل در بازه زمانی ۲۰ فروردین تا ۳ اردیبهشت ماه، برای تأمین ۶۰۵۲ مورد گواهی ثبت آماری به منظور واردات کالا معادل ۱ میلیارد و ۳۳۲ میلیون دلار آمریکا با نرخ ۴۲۰۰ تومان اقدام کرده اند.