۰ نفر

مدیر عامل بانک مهر ایران:

رشد ۸۳درصدی منابع بانک در سال۹۶/ جزییات عملکرد بانک در سال گذشته

۲۸ فروردین ۱۳۹۷، ۱۱:۲۳
کد خبر: 264866
رشد ۸۳درصدی منابع بانک در سال۹۶/ جزییات عملکرد بانک در سال گذشته

مدیر عامل بانک مهر ایران با اشاره به این که این بانک مردمی و اجتماعی است درباره عملکردش در سال گذشته توضیح داد: سال 96 یکی از سال‌های بی‌نظیر چه از نظر منابع و چه میزان پرداخت تسهیلات به مردم در کل طول عمر این بانک بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، مرتضی اکبری در نشست خبری امروز از رشد 83 درصدی منابع در سال گذشته خبر داد و گفت: حدود 82 هزار میلیارد ریال در سال گذشته منابع جدید وارد بانک شد که به 752 هزار نفر تسهیلات داده شد.

وی با بیان این که منابع بانک از 60 هزار میلیارد ریال به 100 هزار میلیارد رسیده است اظهار کرد: این رقم حاصل اعتماد مردم و تلاش همکارانمان است.

اکبری ادامه داد: در سال 95 به 500 هزار نفر وام دادیم که این رقم در سال گذشته به 752 هزار نفر رسید که لازم به ذکر است این بانک دارایی‌های مازاد و بنگاه داری ندارد و کارمزد دریافتی از تسهیلات تا چهار درصد است.

مدیر عامل بانک مهر ایران جذب منابع را بزرگترین مشکل بانک دانست و تصریح کرد: با توجه به این که تنها پنج درصد جذب منابع کشور را در دست داریم توانسته ایم 25 درصد تسهیلات پرداخت کنیم.

او درباره مانده حساب و میزان پرداخت تسهیلات بانک در سال 95 و 96 توضیح داد: مانده منابع در اواخر سال 95 حدود 60 هزار میلیارد ریال بود که در سال گذشته به 110 هزار میلیارد رسید همچنین مانده تسهیلات در انتهای سال 95 حدود 56 هزار میلیارد ریال و در انتهای سال گذشته به 97 هزار میلیارد ریال بود  که رشدی بالغ بر 74 درصد داشته است.

اکبری با تاکید بر این که این تسهیلات بیشتر به مناطق محروم داده شده است گفت: در حال حاضر پنج میلیون و 250 هزار نفر در این بانک سپرده گذاری کرده اند که استان‌های تهران، اصفهان، خراسان رضوی، کرمانشاه و استان مرکزی قدر مطلق بالاترین جذب منابع را دارا هستند.

او از اعطای وام به 30 میلیون و 250 هزار نفر طی 10 سال عمر کاری بانک خبر داد و خاطرنشان کرد: 23 درصد این پرداختی‌ها مربوط به سال گذشته است که نشان دهنده عملکرد بی‌نظیر بانک می‌باشد.

اکبری با مقایسه میزان معوقات بانک در دو سال گذشته بیان کرد: میزان معوقات در سال 95 حدود 1.2 درصد و در سال گذشته به 0.9 درصد کاهش یافته است.

او همچنین اضافه کرد: در سال 96 ، 32 هزار فقره بالغ بر سه هزار و 500میلیارد ریال تسهیلات ازدواج داده شده است.

مدیر عامل بانک مهر ایران درباره بانکداری الکترونیک و تلاش‌های بانک در این زمینه افزود: نتیجه این تلاش ایجاد موبایل بانک و افتتاح حساب آنلاین بوده است.