۰ نفر

بانک‌های اروپایی با ۱.۱۷تریلیون دلار وام بد روبرو هستند

۲۶ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۳۱
کد خبر: 252380
بانک‌های اروپایی با ۱.۱۷تریلیون دلار وام بد روبرو هستند

مجموع وام های اروپایی که باز پرداخت آنها به دلیل مشکلات اقتصادی در هاله ای از ابهام قرار گرفته به ۱.۱۷ تریلیون دلار رسید.

به گزارش بلومبرگ انگلیسی، تحقیقات اخیر نشان می دهد که در حال حاضر بانک های اروپایی با ۹۴۴ میلیارد یورو معادل ۱.۱۷ تریلیون دلار بدهی از سوی مشتریان خود روبرو هستند که قادر به پرداخت سود بانکی آنها نیستند و این موضوع بر روی ترازنامه آنها تاثیر منفی گذاشته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، به گفته کارشناسان اقتصادی، وضعیت نامطلوب باز پرداخت این وام ها به بانک های اروپایی باعث شده که بانک ها در ارائه وام به افراد متقاضی با مشکل روبرو شوند؛ از سوی مقامات اروپایی بانک های این منطقه را تحریک به فروش اعتبارات خود برای پرداختن به این چالش می کنند.

این مساله در کشورهایی که با بحران بدهی روبرو هستند، بسیار وخیم گزارش می شود. در این میان بانک های ایتالیایی با بیشترین میزان وام بد (وام هایی که باز پرداخت آن به دلیل ناتوانی افراد در هاله ای از ابهام وجود دارد) مواجه هستند.

بر همین اساس، بانک های اروپایی از اوایل سال ۲۰۱۵ میلادی به بعد در مجموع ۲۸۰ میلیارد دلار از وام هایی که بدون باز پرداخت سود بانکی هستند را کاهش داده اند. در حال حاضر بانک مرکزی اروپا، بیشتر بانک های بزرگ این منطقه را تحت نظارت قرار داده و اعلام کردند که وام های بد همچنان چالش اصلی در اروپا محسوب می شود.