۰ نفر

هشدار بانک مرکزی و سازمان مالیاتی برای خرید و فروش ارز

۱۹ بهمن ۱۳۹۶، ۱۹:۲۸
کد خبر: 250915
هشدار بانک مرکزی و سازمان مالیاتی برای خرید و فروش ارز

بانک مرکزی به منظور پیشگیری از سوء استفاده های احتمالی توسط قاچاقچیان و دلالان ارز، از هم وطنان خواست به هیچ وجه اطلاعات حساب، کارت بانکی یا شماره آن را در اختیار افراد غیر قرار ندهند.

در پی تشدید تلاطم ارزی در بازار امروز بانک مرکزی از مردم خواست مراقب دلال های ارزی باشند و فریب آنها را نخورند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، بانک مرکزی، در اطلاعیه ای اعلام کرد: برخی معامله گران فعال در قاچاق کالا و ارز به منظور خرید و فروش ارز به صورت قاچاق و نیز جلوگیری از ردیابی حساب ها و تراکنش های خود و اقداماتی نظیر پولشویی، از اطلاعات حساب و یا کارت های بانکی سایر افراد سوء استفاده می کنند.

بر این اساس به هموطنان محترم توصیه می شود به منظور پیشگیری از سوء استفاده های احتمالی، به هیچ وجه، اطلاعات حساب، کارت بانکی یا شماره آن را در اختیار افراد غیر  قرار ندهند.

هیاهوی ایجاد شده در بازار ارز کار را به جایی رساند که سازمان مالیاتی هم وارد عمل شد و  به کلیه فعالان بازار ارز هشدار دارد که اطلاعات کلیه اشخاصی که اقدام به خرید و فروش انواع ارز می نمایند در اختیار سازمان مالیاتی کشور قرار گرفته و حسب قوانین موضوعه نسبت به مطالبه مالیات بر درآمد متعلقه اقدام خواهد شد. 

از این رو به کلیه خریداران و فروشندگان انواع ارز توصیه می شود ضمن دریافت و کنترل مستندات معاملات خود (صورتحساب خرید و فروش) با صرافان، اسناد و مدارک مربوط به معامله را برای ارائه به اداره امور مالیاتی، نزد خود محفوظ دارند.

شاید طرف اصلی اطلاعیه دیروز سازمان مالیاتی و اطلاعیه امروز بانک مرکزی، افرادی باشند که به راحتی و تنها در ازای مبالغ اندک برای دلال ها و صراف های بزرگ با مدارک شخصی خود دلار می خرند و تحویلشان می دهند.