۰ نفر

رییس پژوهشکده پولى و بانکى:

سیستم‌هاى بانکى در حال تغییر است/ براى تحول نظام بانکى برنامه‌هایى در نظر گرفته‌ایم

۳ بهمن ۱۳۹۶، ۱۶:۱۹
کد خبر: 247029
سیستم‌هاى بانکى در حال تغییر است/ براى تحول نظام بانکى برنامه‌هایى در نظر گرفته‌ایم

رییس پژوهشکده پولى و بانکى در مراسم رونمایى از خدمات جدید همراه بانک، بانک ایران زمین ضمن تقدیر از مدیر عامل این بانک گفت: نظام بانکى کشور در حال تغییر است و نباید در برایر این تغییرات مقاومت کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، على دیواندرى درباره موثر بودن هفتمین همایش بانکدارى الکترونیک اظهار کرد: همایش با ارزشمندى بود به جهت این که مباحث جدید درباره روند هاى تکنولوژیک اثر گذار در صنعت بانکدارى مطرح کردند.

رییس پژوهشکده پولى و بانکى با بیان این که تکنولوژى هاى جدید هم شکل بانک ها را عوض مى کند هم تعریف جدیدى از پول ارائه مى دهد تصریح کرد: پول به صورت نقدى جایگاه خود را از دست داده و آخرین مقاومت هاى خود را مى کند همچنین روش هاى جدیدى جایگزین آن مى شود که باید نظام بانکى ما اعم از بانک مرکزى و سایر بانک ها خودشان را با تکنولوژى هاى جدید وفق دهند.

دیواندرى موضوع استارتاپ ها و فین تک ها را که مضمون اصلى همایش بود، یکى از موضوعات مهم روز دنیا دانست و خاطرنشان کرد: در این همایش دیدگاه ها به هم نزدیک تر شدند و فین تک ها با معرفى محصولاتشان جایگاه خوبى کسب کردند.

او با اشاره به این که در حال حاضر نظام بانکى فضاى مناسبى را براى فعالیت  جوانان و تحصیلکردگان فراهم کرده، گفت: این تغییر بزرگى در نظام بانکى کشور مى باشد و اعتماد به جوانان کار درستى است.

دیواندرى درباره برنامه سال آینده نظام بانکدارى افزود: براى سال آینده بیشتر روى پژوهش جهت تحول تکنولوژیک بانک ها متمرکز هستیم و براى بهتر شدن آینده بانکدارى کارهایى کرده ایم.

وى افزود: این پژوهش دو محور کلیدى دارد اول این که درباره تکنولوژى اطلاعات و ارتباطات به ویژه پول هاى رمزى و اثراتى که روى صنعت بانکدارى کشور مى گذارد مطالعه شده است همچنین درباره مدل کسب و کار نظام بانکى به ویژه مدل بانکدارى ایران که باید تغییر کند و متناسب با پیشرفت هاى دنیا روزآمد شود برنامه هایى در حال بررسى است.

رییس پژوهشکده پولى و بانکى مقاله هاى ارائه شده در همایش بانکدارى را در آگاهى دادن به مردم را تاثیر گذار دانست و اضافه کرد: در جایى که بانک مرکزى و فعالان اقتصادى حضور دارند و درمورد زوایاى مختلف موضوعى بحث مى کنند حتما آگاهى بخش است و امیدواریم کشورمان از این پیشرفت هاى تکنولوژى استفاده کند.

دیواندرى در پاسخ به این سوال که "براى ارتقاء سیستم هاى هوشمند بانکى چه انتظارى از مسئولان بانکى دارید؟" توضیح داد: در پارادایم بانکدارى یعنى حفظ کردن شعبه به عنوان جایى که حساب هاى مشترى در آن متمرکز است تغییرات زیادى اتفاق افتاده و در حال حاضر درباره تکنولوژى بانکى و این که همه سرویس ها بر روى شبکه در اختیار مشترى به صورت یکپارچه قرار بگیرد بررسى هایى شده است.

وى در پایان با تاکید بر این که نظام بانکى در حال تغییر است خاطرنشان کرد: توصیه ام به همکارانم در نظام بانکى این است که به آن چه که دارند دلخوش نباشند و در برابر تغییراتى که در راه است مقاومت نکنند و خودشان را با این تغییرات وفق دهند زیرا این تغییرات جدى است و کسانى که خود را با آن هماهنگ نکنند جایگاه خود را از دست مى دهند.