۰ نفر

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی مطرح کرد؛

تلاش بانک مرکزی برای رفع دغدغه استارت‌آپ‌ها

۲ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۴۲
کد خبر: 246693
تلاش بانک مرکزی برای رفع دغدغه استارت‌آپ‌ها

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی با بیان اینکه جلسات متعددی برای رفع دغدغه‌های استارت‌آپ‌ها برگزار شده است، گفت: تدوین سیاست‌های فناوری‌های مالی به دلیل تغییر در ساختار گذشته کار دشواری است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، ناصر حکیمی در نشست نوآوری، بازیگران جدید و کارآیی در کسب و کار مالی که در هفتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت  که با حضور محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات، ناصر حکیمی معاون فناوری های نوین بانک مرکزی  و  علی دیواندری رییس پژوهشکده پولی و بانکی  برگزار شد ، در پاسخ به این سوال که چرا استارت‌آپ‌ها با بانک مرکزی مشکل دارند، اظهار داشت: زمانی که سیاست های بانک مرکزی را در خصوص فناوری مالی بررسی می‌کردیم به دلیل اینکه قرار بود ساختارهای گذشته تغییر کند، کار دشواری بود.

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی با بیان اینکه حدود ۱۲ جلسه با استارت آپ ها برای رفع دغدغه های آنها برگزار شد، خاطرنشان کرد: علاوه بر این جلسات و دریافت نظرات آنها نتایج سیاست های بدست آمده را بر روی سایت نیز گذاشتیم تا اگر مشکلات دیگری از سوی استارت آپ ها وجود دارد که به آن پرداخته نشده نیز از طریق کامنت ها دریافت شود.

وی ادامه داد: در نتیجه الگوی نسبتا جدید و خوبی به دست آمد که در آن مشکلات ذی نفعان نیز دیده شود. بنابراین در فرایند مقررات‌گذاری که در سیاست بانک مرکزی در خصوص فناوری‌های مالی انجام شد نتیجه و جواب خوبی به دست آمد زیرا این موضوع یک پدیده مدرن بوده و با مسایل سنتی و جا افتاده گذشته فرق می کرد.

حکیمی در پایان گفت: استارت آپ ها بیان می کنند که بانک مرکزی از ما حمایت نمی کند ولی باید بگوییم تمام تلاش خود را برای حل دغدغه های آنها انجام داده‌ایم و تا جایی که امکان داشته باشد خود را تطبیق داده‌ایم، زیرا می‌دانیم فناوری و تکنولوژی در حال حرکت بوده و منتظر رگولاتور نمی‌ماند.