۰ نفر

مرتضی اکبری مدیرعامل بانک:

خدمات بانک قرض الحسنه مهر ایران خاستگاه اجتماعی دارد

۱۳ دی ۱۳۹۶، ۲۱:۲۱
کد خبر: 242173
خدمات بانک قرض الحسنه مهر ایران خاستگاه اجتماعی دارد

دکتر مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به خاستگاه مردمی خدمات و طرح های تسهیلاتی این بانک گفت: محصولات این بانک ویژگی های منحصر به فردی دارد و در میان آحاد جامعه به خصوص در مناطق محروم با استقبال شایانی روبرو است.

به گزارش اقتصادآنلاین، اکبری در مراسم انعقاد تفاهمنامه با پژوهشکده پولی و بانکی بیان داشت: ۹۰ درصد منابع قرض الحسنه بانک که در قالب حساب پس انداز و جاری تجمیع شده به پرداخت تسهیلات به نیازمنداو واقعی جامعه اختصاص یافته است.

وی با اشاره به فعالیت ۵۳۰ شعبه این بانک برای ارائه خدمات به هموطنان سراسر کشور گفت: با توجه به سهولت دسترسی به خدمات بانکی، جلوگیری از ترددهای غیر ضروری و کاهش هزینه ها در توسعه بانکداری الکترونیک، تلاش می کنیم تا زیرساخت های لازم برای ترویج بانکداری مدرن را گسترش دهیم.

دکتر اکبری افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران ساختاری مردمی دارد و تمامی خدمات، تسهیلات و سبد محصولات آن برای بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی طراحی شده است، از این رو از پژوهشکده پولی و بانکی تقاضا داریم تا برای تسریع و تسهیل دسترسی به ظرفیت های بانک از طریق گسترش بانکداری الکترونیک کمک کند.

وی در رابطه با مطالبات پایین بانک خاطرنشان کرد: مطالبات بانکی به علت کاهش گردش مالی و معوقات، مشکلات عدیده و اساسی را برای شبکه بانکی به وجود آورده است، در حالی که مجموع مطالبات این بانک ۱.۲ درصد است و پیش بینی می کنیم تا پایان سال به یک درصد نیز برسد.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران تصریح کرد: در سال جاری بالغ بر ۵۸۰ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به اعتبار ۶ هزار میلیارد تومان به نیازمندان جامعه پرداخت شده که ۵۰ درصد آن از محل بازگشت منابع و ما بقی از طریق جذب منابع جدیداعطا شده است.

وی در رابطه با استقبال مردم از طرح های قرض الحسنه اظهارداشت: این بانک دارد به جایگاه اصلی خود در جامعه دست پیدا می کند و در میان اقشار مختلف مردم خصوصاً در مناطق محروم کشور از اقبال بهتر و بیشتری برخوردار است.

دکتر اکبری در ادامه افزود: پژوهشکده پولی و بانکی با این تفاهمنامه می تواند به ما در ارائه خدمات مطلوب تر و تحقق اهداف ترسیمی کمک بسیاری کند.