۰ نفر

بانک ملت پیشتاز در ارائه خدمات غیرحضوری بانکی با کارت هوشمند ملی

۵ دی ۱۳۹۶، ۱۷:۱۵
کد خبر: 240342
بانک ملت پیشتاز در ارائه خدمات غیرحضوری بانکی با کارت هوشمند ملی

با همکاری بانک ملت و سازمان ثبت احوال، ارائه خدمات بانکی از طریق کارت هوشمند ملی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، امروز در مراسمی با حضور رییس سازمان ثبت احوال و مدیرعامل بانک ملت ارائه خدمات غیرحضوری از طریق کارت‌های هوشمند ملی آغاز شد.

در این مراسم حمید درخشان‌نیا، رییس سازمان ثبت احوال با اشاره با اینکه تا کنون ۳۱ میلیون نفر کارت هوشمند ملی دریافت کرده‌اند، اظهار کرد: در این مرحله افرادی که تا سال ۸۹ کارت ملی دریافت کرده‌اند باید تا پایان سال جاری اقدام به دریافت کارت ملی هوشمند کنند.

او با اشاره به اینکه یکی از زمینه‌های استفاده از کارت هوشمند دریافت خدمات بانکی از طریق دستگاه‌های خودپرداز است، تصریح کرد: برگزاری جلسه با بانک مرکزی به منظور مشارکت همه بانک ها در طرح خدمات غیرحضوری از طریق کارت‌های هوشمند ملی را پیگیری می کنیم.

بر اساس این گزارش بانک ملت این خدمات را بر بستر دستگاه‌های ATM، VTM و خوددریافت و برداشت ارائه کرده است و به دنبال توسعه این خدمات در سایر شعب بانک است.

بر این اساس افراد می‌توانند اثر انگشت و رمز خود را در دستگاهی که در نظر گرفته شده وارد کنند و خدمات دریافت و واریز وجه نقد را به صورت الکترونیکی انجام دهند. از طریق VTM نیز امکان افتتاح حساب با وارد کردن رمز قابل انجام است.

بانک ملت اولین بانکی است که به دلیل دارا بودن زیرساخت‌های مورد نیاز، اقدام به ارائه خدمات با کارت هوشمند ملی خواهد کرد.