۰ نفر

علی دیواندری در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش:

حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان با ارج نهادن به مقام پژوهشگران/ حل معضلات ساختاری محوری‌ترین کار بانک مرکزی

۲۱ آذر ۱۳۹۶، ۱۵:۴۵
کد خبر: 237301
حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان با ارج نهادن به مقام پژوهشگران/ حل معضلات ساختاری محوری‌ترین کار بانک مرکزی

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی ضمن تبریک هفته پژوهش گفت: حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان با ارج نهادن به مقام پژوهشگران در عرصه اقتصاد بانکی محقق می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، علی دیواندری روند حرکت پژوهشکده در انجام تحقیقات کاربردی را برای نظام بانکی گره گشا دانست و افزود: محوری ترین کاری که بانک مرکزی در دست دارد حل معضلات ساختاری و تکیه بر مسائل علمی-پژوهشی است.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی در این مراسم گفت: در شرایط کنونی اقتصاد ایران و نظام بانکی که با دشواری هایی مواجه است، نظام بانکی وارد فاز و مرحله ای شده که باید به صورت حرفه ای و با علم و تخصص با آن مواجه شد؛ پس باید به روش های علمی متمسک گردید.

او به دستاورد های پژوهشی سال گذشته تا کنون اشاره کرد و افزود: تولید مقوله های پژوهشی، انتشار 6 شماره از 3 نشریه تخصصی، اشتغال به تحصیل 10 دانشجوی دکتری، تغییر جهت گیری تحقیقات از آکادمیک به کاربردی و ارتباط تنگاتنگ با بانک مرکزی در راستای اجرای پژوهش های کاربردی، از جمله این دستاورد ها است.

دیواندری تشکیل انجمن علمی پول و بانک را از دستاورد های بانک مرکزی اعلام کرد و ادامه داد: این یک انجمن علمی و حرفه ای مستقل از بانک مرکزی و پژوهشکده است و به زودی شروع به کار می‌کند.