۰ نفر

با نظارت مشترک علمای شیعه و أهل سنت؛

مدیرعامل بانک‌ انصار: بانکداری اسلامی به‌زودی در تمام کشور اجرا می‌شود

۱۳ آذر ۱۳۹۶، ۱۷:۰۸
کد خبر: 235656
مدیرعامل بانک‌ انصار: بانکداری اسلامی به‌زودی در تمام کشور اجرا می‌شود

آیت‌ الله ابراهیمی ، طی سخنانی در همایش گفتمان‌ وحدت، توسعه بانکداری اسلامی و اقتصادمقاومتی که در بندرعباس برگزار شد، با اشاره به جایگاه بانکداری اسلامی در نظام اقتصادی مبتنی بر موازین شرعی، گفت: این واقعیت که بانک‌های‌ اسلامی در جریان رکود اقتصادی بزرگی که بانک های آمریکایی به جهان تحمیل کردند، آسیب ندیدند ، مایه سربلندی ما مسلمانان است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، دکترابراهیمی با تشریح جایگاه بانک انصار در شبکه بانکی کشور و مزیت های رقابتی آن تصریح کرد: پیشتازی بانک انصار در بکارگیری  فناوری‌های‌نوین بانکی، پیشگامی در حوزه قرض‌الحسنه درمیان بانکهای جهان اسلام، اهتمام و اقدام جدی در تحقق و استقرار اقتصادمقاومتی، پیاده‌سازی عقوداسلامی و انطباق عملیات بانکی مبتنی بر موازین شریعت ، انجام مسئولیت‌های اجتماعی بانک، کمک به اشتغال جوانان و کم بضاعتان، کسب پی‌درپی مقام نخست سلامت اداری کشور، احراز رتبه نخست بانکداری اسلامی در بین بانکهای کشور، بالاترین جایگاه سودآوری در شبکه بانکی و شفافیت اطلاعات در بازار بورس، ازجمله مزیت‌های رقابتی بانک انصار در وضعیت جاری شبکه بانکی کشور است  .

دکتر ابراهیمی در ادامه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری درخصوص ارایه خدمات برابر به برادران و خواهران اهل سنت و شیعه درسراسرکشور از پیشتازی بانک انصار در پیاده‌سازی بانکداری اسلامی در استان‌های دارای ساکنین اهل سنت و افتتاح نخستین شعب بانکداری‌اسلامی زیر نظر مشترک علمای شیعه و اهل سنت در استان سیستان و بلوچستان سخن گفت.

دکتر ابراهیمی با اعلام آمادگی برای توسعه بانکداری اسلامی تحت نظارت مشترک علمای اهل سنت و شیعه به سراسر کشور به تحقق وعده‌های الهی در حوزه قرض الحسنه و توسعه اقتصادمقاومتی و بانکداری اسلامی اشاره و ابراز امیدواری کرد بزودی شاهد نتایج چشمگیر این اقدامات در راستای جلب رضایت خداوند منان باشیم.  

دکتر ابراهیمی در پایان تاکید کرد : الگوی بانکداری اسلامی تحت نظارت مشترک علمای شیعه و أهل سنت به زودی در سراسرکشور به مورد اجرا گذاشته شده و قابل ارایه و تعمیم به دیگر کشورهای مسلمان نیزخواهد بود.

دکتر ابراهیمی همچنین پس از این همایش درگفتگو با صداوسیمای مرکز خلیج فارس گفت: ما در این شعبه براساس نظر علمای اهل‌سنت استان به متقاضیان وام و تسهیلات می پردازیم.

وی افزود : در روز نخست فعالیت این شعبه 50 میلیارد ریال به صورت قرض الحسنه اختصاص یافت تا زیرنظر شورای فقهی مشترک علمای شیعه و اهل سنت برای ازدواج، اشتغال و دیگر موارد به تشخیص شورا به برادران اهل سنت پرداخت شود .

امام جمعه موقت بندرعباس هم در این همایش گفت : اگر عملی بر مبنای ارزشهای دینی باشد وحدت می آفریند.

حجت الاسلام حسینی پور با بیان اینکه اقتصاد ، سیاست و عبادت اگر اعتقاد باشد چیزی جز وحدت نیست، افزود: در هرمزگان بین شیعه و اهل سنت وحدت و همدلی مثال زدنی وجود دارد.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس نیز در این همایش اظهار داشت : نتیجه صلح ، اتحاد ، وحدت و پایداری اقتدار هست.