۰ نفر

نامه پورابراهیمی به وزیر اقتصاد درباره تراکنش‌های مشکوک

۱ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۱۶
کد خبر: 227032
نامه پورابراهیمی به وزیر اقتصاد درباره تراکنش‌های مشکوک

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در نامه ای به وزیر اقتصاد بر ضرورت تعیین تکلیف وضعیت تراکنش های مشکوک بانکی تاکید کرد و ۷۰ درصد این تراکنش ها را مربوط به کسانی دانست که فاقد کد اقتصادی هستند.

محمدرضا پورابراهیمی درباره نامه خود به مسعود کرباسیان که در تاریخ ۵ مهرماه ارسال شده است، در خصوص تراکنش های مشکوک بانکی، گفت: در تاریخ ۵ مهرماه سال جاری، نامه ای در خصوص تعیین تکلیف وضعیت تراکنش های بانکی به وزیر امور اقتصادی و دارایی ارسال شد تا از طریق سازمان امور مالیاتی اقدامات لازم صورت گیرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خانه ملت، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: براساس بررسی های انجام شده و گزارشات ارسالی در خصوص تراکنش های بانکی که مشکوک محسوب می شوند حدود ۷۰ درصد از این تراکنش ها به کسانی ارتباط دارد که فاقد هویت کد اقتصادی هستند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس ادامه داد:۷۰ درصد کسانی که از اتاق تعاون و اصناف مجوز انجام فعالیت اقتصادی ندارند و تراکنش های بانکی مشکوک انجام داده اند، فعال اقتصادی محسوب نمی شوند؛ بنابراین اگر وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی هر اقدامی در این خصوص انجام دهد مورد حمایت کمیسیون اقتصادی مجلس است.

وی ادامه داد: اما باید در خصوص تراکنش های فعالان واقعی اقتصادی براساس قانون، ابلاغ ها و ملاحظاتی انجام می شد که انجام نشده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعتراض کمیسیون اقتصادی به نحوه عملکرد سازمان مالیاتی درباره تراکنش های بانکی یادآور شد: مقرر شد درباره تعیین تکلیف وضعیت تراکنش های بانکی نشست مشترک کمیسیون اقتصادی با سیدکامل تقوی نژاد رئیس سازمان امور مالیاتی و نمایندگان بخش خصوصی و اتاق اصناف برگزار شود و نتیجه نهایی به فعالان اقتصادی اعلام شود.